امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برگزاری میزگرد قدس در روسیه با حضور سفیر ایران

به گزارش پایگاه خبری ایران و روسیه، جلالی در این نشست فلسطینیان را ملتی تمدن ساز و قدس را مورد احترام همه ادیان الهی نامید و با اشاره به دشواری وضعیت قدس در عین امیدبخش بودن آن تاکید کرد که با وجود سبعیت رژیم صهیونیستی و سکوت برخی مجامع بین المللی، افق روشنی که امروز در موضوع آزادی فلسطین مشاهده می‌شود حاصل بیداری مردم و آزادیخواهان و همچنین تناقضات درونی رژیم اشغالگر قدس است که هر چه بیشتر در حال تعمیق و بروز و ظهور است.

او در پاسخ به سوالی در خصوص فلسطینی زدایی از قدس تاکید کرد که تمایل صهیونیست ها به این امر محرز است و حفاری های غیرقانونی شاهدی بر این امر است. هر چند که ملت‌ها راه خود را پیدا کرده‌اند و به دروغ‌های رژیمی که همه توافقات را زیر پا گذاشته است و ناقص حامیان آن وقعی نمی‌نهند.

او در پاسخ به سوال دیگری به راه حل پیشنهادی مقام معظم رهبری برای برگزاری رفراندوم در سرزمین های اشغالی اشاره کرد و افزود که همه شواهد حاکی از عدم تمایل صهیونیست‌ها به راه حل سیاسی است. چرا که رژیم صهیونیستی پروژه‌ای غربی است که پشتیبانان آن تصویب هر گونه قطعنامه و کنشگری سیاسی یا حقوقی را ناممکن ساخته‌اند. جلالی تاکید کرد که ملت فلسطین مسالمت جو هستند اما به شرطی که خواسته های برحق و ابتدایی ایشان تامین گردد.
او حرکت جهان به سمت چندقطبی بودن را اجتناب ناپذیر دانست و کشورهای اسلامی را آگاه به این واقعیت دانست.

سفیر کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که پرسید شاید هیچ راهی برای فلسطین باقی نمانده باشد پاسخ داد: مقاومت، مقاومت و مقاومت.
سرگی بابورین معاون سابق دومای روسیه، بشار جعفری و عبدالحافظ نوفل سفرای جمهوری عربی سوریه و تشکیلات خودگردان فلسطین در روسیه و مفتی روشن آبیاسف معاون اول اداره دینی مسلمانان روسیه، از دیگر شرکت‌کنندگان این میزگرد خبری بودند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی