امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره اصلی سالانه را در سطح فعلی ۷.۵ درصد نگه می دارد

به گزارش پایروس به نقل از روسیا الیوم، بر اساس بیانیه ای که بانک روسیه (بانک مرکزی روسیه) پس از جلسه امروز هیئت مدیره آن منتشر کرد.

به این ترتیب بانک مرکزی روسیه برای ششمین بار متوالی تصمیم گرفته است که نرخ بهره را در سطح فعلی خود نگه دارد و این دومین بار است که رگولاتور روسیه نرخ بهره را برای یک دوره ۶ جلسه متوالی بدون تغییر نگه می دارد. .

بانک مرکزی روسیه در بیانیه خود نشانه های قوی درباره احتمال افزایش نرخ بهره در جلسات آتی با هدف دستیابی به ثبات در شاخص تورم سالانه در سطح ۴ درصد در سال ۲۰۲۴ و پس از آن ارائه کرد.

بر اساس داده های وزارت توسعه اقتصادی، تورم سالانه در روسیه در ۲۹ می به ۲.۴۱ درصد و تا ۵ ژوئن به ۲.۶۸ درصد افزایش یافت. با این حال، بانک مرکزی روسیه امروز تصمیم گرفت برای افزایش نرخ بهره اصلی عجله نکند و آن را در سطح ثابت نگه دارد. ۷.۵ درصد برای ششمین بار متوالی.

تصمیم بانک مرکزی همزمان با انتظارات تحلیلگرانی بود که نظر آنها توسط خبرگزاری “نووستی” انجام شد، زیرا آنها نشان دادند که بانک مرکزی نرخ بهره اصلی را افزایش نخواهد داد، زیرا رشد قیمت در روسیه اندکی شتاب گرفته و همچنان پایین است. سطح هدف کمتر از ۴ درصد است.

در بازار ارز، تصمیم بانک مرکزی تاثیر قابل توجهی بر نرخ ارز نداشت، زیرا دلار با ۸۲.۶۷ روبل معامله شد که با افزایش اندک ۷ کوپکی (قاعده = ۱۰۰ کوپک)، در حالی که یورو با قیمت ۸۹.۰۲ روبل معامله شد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی