طبق یک سند دادگاه، دادگاه روسیه بانک یونی کردیت ایتالیا را به پرداخت 448.2 میلیون یورو (479.44 میلیون دلار) به دلیل سرمایه گذاری مشترک بین شرکت گازپروم روسیه و لیند آلمان محکوم کرد.

Lind، یک شرکت صنعتی و مهندسی آلمانی، قراردادی با RusChemAlliance برای ساخت کارخانه در سال 2021 منعقد کرد. با این حال، این شرکت در پی درگیری اوکراین از این قرارداد خارج شد و گفت که این تصمیم مطابق با تحریم‌های غرب بوده است. گزارش سال 2022 شرکت اتحادیه اروپا اولین تحریم ها را علیه LNG روسیه اعمال کرد.

ماه گذشته، دادگاه داوری St. پترزبورگ و منطقه لنینگراد اقدامات موقتی را در مورد ادعای RusChemAlliance علیه UniCredit اتخاذ کردند. بانک ایتالیایی درخواست کرد که این روند لغو شود، اما دادگاه در عوض حکم به توقیف اموال و دارایی هایی به ارزش 462.67 میلیون یورو (494.4 میلیون دلار) از تجارت UniCredit در روسیه داد.

UniCreditدر ماه مه اعلام کرد که توقیف تنها بخشی از دارایی های واحد روسی آن را تحت تأثیر قرار داده است، نه کل شرکت تابعه را!

UniCredit یکی از معدود وام دهندگان اتحادیه اروپا است که پس از خروج تعدادی از بانک های خارجی کشور به دلیل تحریم های غرب مربوط به اوکراین، در روسیه به فعالیت خود ادامه می دهد. یکی از شعبه های بانک ایتالیایی امکان پرداخت یورو به روسیه و از روسیه را فراهم می کند و در فهرست 13 موسسه اعتباری مهم سیستمی بانک مرکزی روسیه قرار دارد.

این اقدام دادگاه روسیه پس از آن صورت گرفت که اتحادیه اروپا چهاردهمین دور تحریم های خود را علیه گاز طبیعی مایع روسیه (LNG) در اوایل ماه جاری اعمال کرد. بروکسل صادرات مجدد LNG روسیه از طریق این اتحادیه را ممنوع کرده است، اگرچه تحویل برای استفاده در اتحادیه اروپا بی‌تأثیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *