امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بانک‌های روسیه در ایران سرمایه‌گذاری می‌‌کنند

به گزارش پایروس به نقل از ایبنا، سیدجلیل جلالی‌فر؛ فعال اقتصادی در بازار روسیه با اشاره به وظایف دولت‌ها در اقتصاد اظهار کرد: اگر بخواهید حضور پایدار و قوی در بازار هدف داشته باشید، بتوانید عملکرد صادرات کشور را افزایش دهید و به نوعی پیوند اقتصادی-صنعتی-تجاری با کشور دیگری برقرار کنید، باید ماموریت‌ها و اقداماتی انجام شود که در دو قالب ایجاد شرایط ورود به بازار اعم از امورات مربوط به روابط سیاسی و همچنین فراهم‌کردن امکانات زیرساختی مانند امور بانکی، لجستیک و امور گمرکی و استاندارد و تطبیق کالاست.

وی ادامه داد: در همه دنیا این‌ها از وظایف دولت‌هاست، اما در ایران خیلی به آن توجهی نشد که البته در دولت سیزدهم با مدیریت آقای پیمان پاک در سازمان توسعه تجارت و بهره‌گیری از تیم جوان خود گام‌های خوبی برداشته شد.

جلالی‌فر با تاکید براینکه جوانگرایی در مدیریت کشور می‌تواند این کشور را نجات دهد و همه چالش‌های اقتصادی را برطرف کند، تصریح کرد: به واسطه پیگیری‌ها در بخش تجاری کشور و همچنین ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه می‌توان گفت که در بحث دیپلماسی پیشرفت خیلی خوبی داشتیم.

به گفته او، در این مدت توانستیم هم مذاکرات اوراسیا و تجارت آزاد را تا حدی جلو ببریم و محقق کنیم، هم اینکه روس‌ها را مثلا در خط ریلی رشت به آستارا علاقمند به سرمایه‌گذاری کنیم. ضمن اینکه مذاکرات و تعاملات بانکی که بانک مرکزی پیگیری کرد مورد تقاضا در گذشته هم بود؛ اما نمی‌پذیرفتند و حالا در این دولت با پیگیری‌هایی که انجام شد قرار است اولین بانک روسی به ایران بیاید. قطعا «ازبر بانک» هم به زودی در ایران شعبه دایر می‌کند چرا که اقداماتی را در دستور کار دارد و همین مسائل باعث می‌شود که معاملات ایران و روسیه روان شود.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی