امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ایران و روسیه در مسیر توسعه گردشکری

به گزارش پایروس به نقل از صداوسیما ، علی‌اصغر شالبافیان ، معاون وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشورمان در پایان سه روز مذاکره و رایزنی با مقامات حوزه گردشگری روسیه و جمهوری تاتارستان ، از فراهم شدن زیرساخت‌های لازم به منظور جهش چشمگیر در حوزه گردشگری دو کشور خبر داد.

علی اصغر شالبافیان که برای شرکت در چهاردهمین اجلاس بین‌المللی اقتصادی «روسیه-جهان اسلام» و نمایشگاه صنعت حلال به کازان ، مرکز جمهوری تاتارستان سفر کرده بود گفت : در حاشیه این اجلاس تفاهم‌نامه جامع همکاری گردشگری بین وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ایران با وزارت توسعه اقتصادی روسیه به امضاء رسید و توافقات خوبی با مقامات حوزه گردشگری جمهوری تاتارستان بدست آمد.

وی تسهیل صدور ویزای گردشگری، لغو روادید برای گردشگری گروهی، حمایت از فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری دو کشور، کمک به توسعه زیر ساخت‌های صنعت گردشگری، ارائه خدمات مناسب به گردشگران و افزایش شمار پرواز‌ها به شهر‌های مختلف ایران و روسیه از مهمترین بند‌های تفاهم‌نامه امضاء شده بین ایران و روسیه دانست.

علی اصغر شالبافیان معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران تاکید کرد، این سند مهمی در حوزه گردشگری است که سفر شهروندان بین دوکشور را تا حد زیادی ساده می‌کند.

شالبافیان گفت: روسیه می‌تواند به یکی از بازار‌های گردشگری دارای اولویت برای ایران تبدیل شود.

وی افزود: پیش از همه‌گیری کرونا ظرفیت گردشگری روس‌ها حدود ۱۰ میلیون نفر بود که بیش ۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان با بیان اینکه از امروز گردشگران روسی می‌توانند ویزای خود را در فرودگاه دریافت کنند گفت: مسافرانی که به صورت گروهی به ایران سفر کنند، نیازی به ویزا ندارند.

شالبافیان به علاقمندی روس‌ها برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران اشاره و تاکید کرد: موضوع سرمایه‌گذاری روس‌ها در صنعت گردشگری ایران از ماه‌ها قبل آغاز شده و بزودی به انعقاد قرارداد ختم خواهد شد.

دیمیتری واخروکوف معاون وزیر توسعه اقتصادی روسیه نیز پس از امضاء تفاهم‌نامه همکاری با ایران گفت: انتظار داریم در تابستان امسال سفر‌های بدون ویزا برای گردشگران از ایران به روسیه راه اندازی شود. وی افزود: علاوه بر این، از تیرماه، شهروندان ایرانی می‌توانند برای سفر به فدراسیون روسیه ویزای الکترونیکی دریافت کنند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی