امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آمریکا بسته کمکی جدید ۵۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را اعلام می کند

به گزارش پایروس به نقل از اسپوتنیک، در این مطلب آمده است:” بسته کمک های نظامی شامل حمل و نقل زمینی می شود. انتظار می رود ۳۰ خودروی جنگی برادلی و ۲۵ نفربر زرهی استرایکر در این بسته گنجانده شود. به عنوان بخشی از این بسته کمکی، اوکراین مهمات سیستم های موشکی توپخانه متحرک (HIMARS)، سلاح های ضد تانک از جمله Javelin و مهمات سیستم های ضد هوایی پاتریوت و استینگر را دریافت خواهد کرد”.
پیش از این، نیویورک تایمز به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشد، نوشت که ایالات متحده اعتراف می کند که حداقل ۱۷ خودروی پیاده نظام بردلی که به اوکراین منتقل شده بود، آسیب دیده یا منهدم شده اند که بیش از ۱۵ درصد از تعداد وعده داده شده است.
در اواسط ژوئن، پنتاگون گزارش داد که میزان کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین در زمان جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده بیش از ۴۰.۷ میلیارد دلار و از زمان شروع عملیات نظامی ویژه روسیه ۴۰ میلیارد دلار بوده است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین “با آتش بازی می کنند”.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی