امروز ۱ آبان ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن خواستار همکاری جهانی در مبادلات علمی و فناوری

پکن خواستار همکاری جهانی در مبادلات علمی و فناوری

به گزارش پایروس به نقل از نشریه گلوبال تایمز، کارشناسان چینی در اولین نشست علمی فناوری کشور های عضو طرح «یک پهنه، یک راه» تاکید کردند که پکن حامی و فعال اصلی تجارت آزاد است و این کشور به کمک خرد چینی به پیشرفت های جهانی فناوری علمی ادامه خواهد داد.

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در پیامی به شرکت کنندگان این نشست، گفت: چین به همکاری با سایر کشورها برای استفاده از ظرفیت رشد نو آورانه، گسترش همکاری و ارتقای سطح دستاوردهای نوآوری برای مردم جهان، تمایل دارد تا به توسعه کیفیت بالا و ایجاد جامعه ای با آینده ای مشترک کمک کند.

اولین نشست علمی فناوری کشور های عضو طرح «یک پهنه، یک راه» در روز های دوشنبه (۱۵ آبان) لغایت سه شنبه (۱۶ آبان) در شهر چونگ چینگ چین با محوریت همکاری فناوری بین دولتی، مبادلات مردمی، نوآوری و توسعه صنعتی برگزار شد.

جانگ گوانجون معاون وزیر علوم و فناوری چین ماه گذشته تاکید کرد که طی یک دهه گذشته، مکانیسم همکاری، مبادلات و دستاوردهای علمی و فناوری گسترش یافته است.

سونگ وی استاد دانشکده روابط بین‌الملل و دیپلماسی در دانشگاه مطالعات خارجی پکن تاکید کرد که افزایش همکاری های فناوری چین با کشورهای دیگر به تقویت توسعه در تولید هوشمند و اقتصاد دیجیتال منجر خواهد شد.

سونگ با اشاره به اینکه چین و کشورهای عضو طرح «یک پهنه، یک راه» باید از این فرصت استفاده بهینه کرده و راه های مقابله با چالش های پیش روی جهان را بیابند، خاطرنشان کرد که افزایش توانایی پکن در فناوری و نوآوری پیش نیازی برای توسعه همکاری فناوری با کشورهای عضو این طرح است.

وی افزود: چین و کشورهای عضو طرح «یک پهنه، یک راه» می‌توانند حمایت های خود را از همکاری‌های فناوری فرامرزی، از جمله ایجاد پایگاه‌های نوآوری، افزایش دهند.
بائو جیانیون رئیس مرکز مطالعات اقتصاد بین‌المللی سیاسی در دانشگاه خلق چین، گفت: چین به‌ عنوان یک اقتصاد نوظهور، همکاری‌های علمی و فناوری جهانی را با نگرش باز و فراگیر، مطابق با روند زمان تقویت می‌کند.
بائو گفت: «یک پهنه، یک راه» چارچوبی برای توسعه همکاری ها در جهان است که فرصت هایی را برای توسعه های فناوری فراهم می کند.

جانگ گوانجون خاطرنشان کرد که چین با بیش از ۸۰ کشور عضو طرح «یک پهنه، یک راه» توافق نامه های علمی و فناوری امضا کرد.

نشست علمی فناوری کشور های عضو طرح «یک پهنه، یک راه»، بیش از ۱۰۰ نماینده از بخش‌های تحقیقات علمی، آموزشی و ارتباطات از ۱۱ کشور از جمله تایلند، مالزی، سنگاپور، امارات متحده عربی، روسیه و رومانی را گرد هم آورد.

بائو رویکرد باز چین در حوزه فناوری را در تضاد کامل با رویکرد «حیاط کوچک، حصار بلند» دنیای غرب به رهبری ایالات متحده خواند که خود را از همکاری جهانی دور می‌کند.

بائو گفت: اولین نشست کشورهای عضو طرح «یک پهنه، یک راه»، نشانه آشکاری در مورد تبادل علم و فناوری از سوی چین به‌عنوان یکی از حامیان اصلی تجارت آزاد محسوب می‌شود.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی