امروز ۱ آبان ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

همکاری کانادا با اتحادیه اروپا درخصوص دارایی‌های توقیف شده روسیه

همکاری کانادا با اتحادیه اروپا درخصوص دارایی‌های توقیف شده روسیه

به گزارش پایگاه خبری پایروس؛«کریستیا فریلند» امروز (سه‌شنبه) به خبرنگاران در اُتاوا گفت: اتحادیه اروپا اقدام مهمی انجام داده است. کانادا بر این باور است که باید بیشتر پیش برویم و به همکاری با شرکای خود در این زمینه ادامه دهیم.

وی در ادامه مدعی شد: روسیه خسارات زیادی به اوکراین وارد کرده و بازسازی آن مستلزم هزینه‌های زیادی است و ما بر این باوریم که پرداخت این خسارت [توسط روسیه] کاملاً مناسب است.

بدنبال جنگ میان روسیه و اوکراین، آمریکا و متحدان آن تبادل مالی با بانک مرکزی و وزارت دارایی روسیه را ممنوع کردند و بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی مسکو را در کشورهای خود مسدود کردند.

در ادامه این روند روز گذشته (دوشنبه) اتحادیه اروپا قانونی تصویب کرد که به موجب آن سود کلان حاصل از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه به‌عنوان اولین اقدام غرب برای بازسازی اوکراین مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز به آمریکا و اتحادیه اروپا هشدار داد که در صورت مسدود کردن دارایی مسکو، با برخورد شدید روبرو خواهند شد.

این مقام روس این اقدام غرب را «دزدی» خواند و گفت: برخورد با آن به‌طریق مناسب و در قالب اقدام متقابل برای مسدود کردن دارایی‌های آمریکا و اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی