کرملین ممنوعیت کشور ناتو برای گردشگران روسی را محکوم کرد

کرملین ممنوعیت کشور ناتو برای گردشگران روسی را محکوم کرد

به گزارش پایروس نیوز، مسکو تصمیم مقامات نروژی مبنی بر ممنوعیت ورود بیشتر شهروندان روس به این کشور را محکوم کرده و آن را تبعیض آمیز خوانده است.

اسلو روز پنجشنبه از تشدید محدودیت‌های ورود شهروندان روسیه در ارتباط با درگیری اوکراین خبر داد. در سال ۲۰۲۲، این کشور اسکاندیناوی که دارای مرز مشترک قطب شمال با روسیه است، صدور ویزای توریستی برای روس ها را متوقف کرد. از ۲۹ ماه مه، افرادی که قبل از تشدید مقررات اولیه ویزا دریافت کرده اند یا دارای ویزاهای صادر شده توسط یک کشور اروپایی دیگر هستند، از ورود به نروژ برای گردشگری و سایر «سفرهای غیر ضروری» منع خواهند شد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین این اقدام را “بسیار تبعیض آمیز” توصیف کرد و هشدار داد که بی پاسخ نخواهد ماند. وی گفت: ما این تصمیم را نمی‌پذیریم و متأسفیم که رهبری نروژ چنین راهی را انتخاب کرده است و روابط روسیه و نروژ را تحت تاثیر قرار می دهد. وزارت خارجه روسیه نیز اسلو را به تلافی تهدید کرد و هشدار داد که این ممنوعیت روابط دو کشور را به طور کامل نابود خواهد کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه اسلو گفت: “اقدام غیردوستانه جدید اسلو علیه شهروندان روسیه ماهیت تبعیض آمیز آشکاری دارد… ما فرض می کنیم که رهبری نروژ متوجه شده است که چنین اقدامات غیر دوستانه ای موجب تلافی خواهد شد.”

نروژ، یکی از اعضای ناتو، نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر مرز زمینی با روسیه در قطب شمال دارد. این کشور در ابتدا در بهار ۲۰۲۲ محدودیت های ویزای توریستی را علیه کشور همسایه اعمال کرد. نروژ اگرچه عضو اتحادیه اروپا نیست، اما از تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه حمایت کرده است. در ماه سپتامبر، اسلو ورود خودروهای سواری با رجیستر روسیه را به کشور ممنوع کرد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی