فشار آمریکا به اتحادیه اروپا برای محدود کردن صادرات چین!

فشار-آمریکا-به-اروپا-در-صادرات-چین

جانت یلن وزیر خزانه داری از رهبران بلوک خواسته است تا بر فناوری سبز پکن تعرفه وضع کنند. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا از اتحادیه اروپا خواسته است که صادرات ارزان فناوری سبز چین را جریمه کند، چیزی که می تواند بلوک را به سمت جنگ تجاری با این کشور آسیایی سوق دهد.

به گزارش پایروس نیوز،‌ یلن روز سه‌شنبه در جریان بازدید از فرانکفورت ادعاهای اخیر مبنی بر اینکه ظرفیت تولید مازاد چین شرکت‌های آمریکایی و اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند، اظهار کرد:

“سیاست صنعتی چین ممکن است زمانی که ما اینجا در این اتاق نشسته‌ایم دور از دسترس به نظر برسد، اما اگر به صورت استراتژیک و متحد پاسخ ندهیم، ممکن است دوام کسب‌وکارها در کشورهای ما و در سراسر جهان به خطر بیفتد.”

یلن به نفع تعرفه های ۱۰۰ درصدی استدلال می کند که از نظر بسیاری از اقتصاددانان به عنوان محافظه کارانه و محرکی بالقوه برای جنگ تجاری گسترده تر با چین تلقی می شود. هفته گذشته، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، چهار برابر شدن تعرفه واردات خودروهای الکتریکی چینی به بیش از ۱۰۰ درصد و دو برابر شدن تعرفه های نیمه هادی ها به ۵۰ درصد را اعلام کرد.

این اظهارات یک هفته پس از آن بیان شد که دولت بایدن تعرفه‌های ۱۸ میلیارد دلاری بر کالاهای چینی از جمله خودروهای الکتریکی، باتری‌ها، نیمه‌رساناها، فولاد، آلومینیوم، مواد معدنی حیاتی، سلول‌های خورشیدی، جرثقیل‌های کشتی به ساحل و محصولات پزشکی را افزایش داد و در عین حال تعرفه‌ها را حفظ کرد.

اتحادیه اروپا که سهم بیشتری از صادرات به چین را نسبت به ایالات متحده دارد، به جای جداسازی، سیاست «ریسک زدایی» را دنبال می کند. با این حال، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز سه شنبه اشاره کرد که اتحادیه اروپا در اعمال تعرفه بر کالاهای چینی به آمریکا خواهد پیوست.

پکن گفته است که در برابر هرگونه تعرفه با عوارض احتمالی بر محصولات از جمله براندی فرانسوی، و محصولات لبنی اقدامات تلافی جویانه را لحاظ خواهد کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در جریان سفر دو روزه اخیر خود به چین، پیشنهاد کرد که ایالات متحده تعرفه هایی را بر خودروهای الکتریکی ساخت چین اعمال کرده است، زیرا آنها از نظر کیفیت بهبود یافته اند.

او پیشنهاد کرد که واشنگتن می خواهد از ورود رقبای قوی به بازار آمریکا جلوگیری کند و رویکرد ایالات متحده را “رقابت ناعادلانه” توصیف کرد. مقامات چینی بارها سیاست تجاری و فناوری ایالات متحده را محکوم کرده و آن را “قلدری اقتصادی” توصیف کرده اند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی