امروز ۳ آذر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صنعت هواپیماسازی روسیه کاملاً داخلی می شود

صنعت-هواپیماسازی-روسیه-داخلی-می-شود

روسیه آخرین گام را برای ایجاد صنعت هواپیماسازی خود، کاملاً مستقل از غول‌های صنعت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا و فرانسه برمی‌دارد. همه اینها به لطف هواپیماهای کاملاً داخلی روسیه یاکولف MC-21 و سوخو سوپرجت ۱۰۰ (SJ-100) است.

هواپیماهای روسی:

اولین پرواز هواپیماهای MC-21 و SJ-100 با موتورهای داخلی برای سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است.

آنتون علیخانوف وزیر صنعت و تجارت این کشور گفت: این رویداد مهم نشان دهنده توانایی روسیه نه تنها در طراحی و ساخت هواپیماهای مدرن، بلکه در حذف وابستگی به تامین کنندگان غربی برای قطعات است.

MC-21 نسل جدید هواپیمای مسافربری تک راهرو متوسط ​​است که توسط شرکت Yakovlev ساخته شده است و تولید آن برای سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است.

تولید سریال MC-21 در حال انجام است و هواپیماها در انتظار تکمیل آزمایشات صدور گواهینامه هستند. خطوط هوایی می توانند انتظار داشته باشند که حداقل ۱۰ فروند از این نوع هواپیما در سال ۲۰۲۵ دریافت کنند.

به گفته کارشناسان روسی، تأسیسات تولید ممکن است آماده تولید سالانه ۳۶ هواپیما از این نوع در حدود سه سال آینده باشند.

موتورهای روسی:

موتور توربوپراپ PD-14 برای هواپیمای MC-21 آماده است و پروازهای صدور گواهی برای اواخر مارس تا اوایل آوریل ۲۰۲۵ تعیین شده است.

پروازهای صدور گواهینامه جت مسافربری منطقه ای کوتاه برد SJ100 با موتور داخلی PD-8 نیز از سال آینده آغاز می شود. تست های زمینی این موتور رو به پایان است.

در حال حاضر موتور توربوفن با رانش فوق‌العاده PD-35 برای هواپیماهای مسافربری دوربرد و هواپیماهای ترابری نظامی در حال توسعه است.

در اواسط دهه ۲۰۱۰، بخش عمده ای از هواپیماهای اویونیک از خارج تامین می شد. در سال ۲۰۲۲، در بحبوحه تحریم های غرب بر سر اوکراین، اتحادیه اروپا عرضه هواپیماهای غیرنظامی و قطعات یدکی به روسیه را ممنوع کرد و اجاره دهندگان را ملزم به فسخ قرارداد با خطوط هوایی روسیه کرد.

خدمات تعمیر و نگهداری هواپیما و بیمه نیز ممنوع شد و جایگزینی کامل واردات به عاملی تعیین کننده در دوام هواپیماهای روسی تبدیل شد.

منبع : اسپوتنیک

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی