امروز ۶ دی ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیوه‌های مقابله با گران‌فر‌وشی بلیت هواپیما در سازمان هواپیمایی‌ به چه صورت است؟

به گزارش پایروس به نقل از فارس، امروز در سازمان هواپیمایی کشوری، نشست هم‌اندیشی درباره نرخ بلیت پروازها، تخلفات نرخی و شیوه‌های مقابله با گران‌فر‌وشی بلیت هواپیما با حضور‌ محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، عباس فرزادنیا‌ معاون دادستان تهران، مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی و نماینده سازمان بازرسی کل کشور در محل سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد.

در این نشست معاون دادستان تهران اظهار داشت: در موضوع تخلف و جرمِ گران‌فروشی بلیت هواپیما و برخوردها، باید به ۲ طرف عرضه و تقاضا توجه کرد ضمن آنکه نرخ‌های بلیت هم مطابق با نرخ تورم سالانه اصلاح شود. 

وی افزود: برخورد با دفاتر خدمات مسافرت هوایی و سایت‌های دارای مجوز که تخلف گران‌فروشی بلیت هواپیما‌ انجام دهند، قضایی و تعزیراتی خواهد بود و با سایت‌ها و دفاتر فاقد مجوز هم برخورد قضایی صورت می‌گیرد.

بنابراین گزارش در این نشست تأکید شد که‌ با متخلفان نباید هیچ‌گونه تسامح صورت گیرد، همچنین عنوان شد که تیم نظارت و بازرسی سازمان هواپیمایی کشوری، تشدید نظارت‌ها در موضوع نرخ بلیت هواپیما در دستور کار قرار دهد.

در این نشست عنوان شد که در استان‌ها مقابله با تخلف نرخ بلیت هواپیما در همان استان با ورود مراجع ذی‌ربط، انجام شود و به تهران ارجاع نشود.

در ادامه این نشست، محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره اقدامات صورت گرفته در صنعت هوانوردی گفت: مشکلات صنعت هوانوردی در سازمان احصا شده و در حال پیگیری و رفع است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به برگزاری جلسات آسیب‌شناسی در موضوع نرخ بلیت هواپیما در سازمان هواپیمایی کشوری اشاره کرد و به تشریح نوع عملکرد سازمان در مقابل شرکت‌های هواپیمایی متخلف در موضوع نرخ بلیت هواپیما پرداخت.

‌بنابراین گزارش پیش از این ۱۰ شرکت هواپیمایی و چندین سایت فروش بلیت هواپیما که نسبت به گران‌فروشی بلیت اقدام کرده بودند، جریمه شدند؛ مجوز برخی پروازهای داخلی این ۱۰ شرکت هواپیمایی باطل شد.

همچنین مجموعه خدمات مسافرت هوایی و گردشگری علی بابا نیز به دلیل گران‌فروشی بلیت هواپیما تعلیق و سپس با سپردن تعهد، رفع تعلیق شد. 

اردیبهشت امسال بود که با پیشنهاد شورای عالی هواپیمایی، ستاد تنظیم بازار با افزایش متوسط ۲۹ درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی موافقت کرد اما برخی شرکت‌های هواپیمایی معتقد بودند این میزان افزایش قیمت‌‌ کافی نیست‌ که‌ با ورود سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های متخلف نقره‌داغ شدند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی