رشد اقتصادی روسیه در آغاز سال ۲۰۲۴

با وجود تحریم‌های غرب، اقتصاد روسیه توانست به دنبال رشد تقاضای داخلی و سرمایه گذاری در ابتدای سال جاری رشد اقتصادی را تجربه کند.

 

معجزه استقلال بانک مرکزی؛ اقتصاد روسیه ۲۰۲۴ را با رشد آغاز کرد

به گزارش پایروس نیوز، اقتصاد روسیه در آغاز سال جاری به دلیل تقاضای بالای مصرف کننده، سرمایه گذاری و صادرات از رشد خوبی برخوردار است، این درحالی است این کشور همچنان اثرات تحریم‌های غرب به دنبال حمله به اوکراین برا اقتصاد آن سایه افکنده است.

 

براساس گزارشی از بلومبرگ، باوجود نشانه‌ هایی از کند شدن رشد اقتصادی روسیه در پایان سال گذشته، بانک مرکزی این کشور روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقتصاد کشور در ماه‌های ابتدایی ۲۰۲۴ رشد خوبی را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش، تاب آوری مصرف کنندگان، به دلیل افزایش درآمدها و استقراض، موجب شگفتی مقامات بانکی شده است. در حالی که مردم روسیه به پس انداز نیز گرایش پیدا کرده اند.

همچنین می توان رشد سرمایه گذاری و شرایط مالی پایدار در میان شرکت‌های بزرگ روسیه را نیز مشاهده کرد. بانک مرکزی روسیه ماه گذشته نرخ‌ بهره را روی “۱۶ درصد” حفظ کرد و اشاره‌ای به حرکت احتمالی بعدی خود نکرد و اعلام کرد که “شرایط پولی انقباضی برای یک دوره طولانی در اقتصاد برقرار خواهد بود”.

بانک مرکزی معتقد است که “حفظ شرایط پولی انقباضی به واردات متعادل‌تر و کنترل شده کمک می‌کند.”

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی