رئیس داووس استعفا داد!

رئیس-داووس-استعفا-داد

طبق گزارش ها، کلاوس شواب، بنیانگذار مجمع جهانی اقتصاد، به عنوان رئیس غیر اجرایی تغییر خواهد کرد.

به گزارش پایروس نیوز به نقل از پایگاه خبری سمافور، کلاوس شواب، موسس و رئیس مجمع جهانی اقتصاد (WEF) اعلام کرد که پس از بیش از ۵۰ سال حضور در راس این رویداد، از سمت خود کناره گیری می کند. این مقاله به نامه ای از شواب به کارکنان در روز سه شنبه اشاره می کند که در آن او قصد خود را برای انتقال به سِمت رئیس غیر اجرایی قبل از جلسه بعدی گردهمایی سالانه در شهر تفریحی آلپ در داووس، سوئیس، در سال ۲۰۲۵ بیان می کند.

سمافور همچنین به بیانیه سخنگوی یک فروم استناد کرد که گفت این سازمان در حال تبدیل شدن از یک پلتفرم گردهمایی به موسسه پیشرو جهانی برای همکاری عمومی و خصوصی است. شواب، ۸۶ ساله، بنا بر گزارش‌ها، نام جانشین خود را اعلام نکرد، اما گفت که در سال گذشته، هیئت اجرایی گروه «به رهبری رئیس‌جمهور بورگه برنده، مسئولیت اجرایی کامل را بر عهده گرفته است». وزیر امور خارجه سابق نروژ، برنده، ۵۸ ساله، از سال ۲۰۱۷ رئیس فدراسیون جهانی اقتصاد است.

WEF که توسط شواب در سال ۱۹۷۱ تأسیس شد، یک بنیاد غیرانتفاعی است و گردهمایی سالانه آن در داووس بزرگترین رویداد تجاری و اقتصادی سالانه جهان است. به گفته این سازمان، این مجمع به طور سنتی ده ها تن از رهبران و مدیران عالی رتبه جهان را با بیش از ۵۰ سران کشورها در سال ۲۰۲۴ جذب می کند.

سمافور با اشاره به اینکه فرزندان شواب به سمت‌های عالی منصوب شده‌اند و همسرش هیلد ریاست بنیاد و مراسم جوایز سازمان را در داووس بر عهده دارد، نوشت: این سازمان بسیار شبیه یک «تجارت خانوادگی» است.این گزارش همچنین WEF را به عنوان یک “تجارت قابل توجه” توصیف کرد که در سال منتهی به مارس ۲۰۲۳ نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار درآمد داشت و “۲۰۰ میلیون فرانک سوئیس (۲۲۰ میلیون دلار) نقد داشت.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی