امروز ۲۵ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دیدار سفیر ایران با شرکت های صنعت خودروسازی کشور

کاظم جلالی، سفیر و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در نشستی دوستانه با جمعی از فعالان صنعت خودرو و قطعه سازی، زمینه های توسعه همکاری بین دو کشور را در این بخش مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش پایروس نیوز ، در این دیدار که علاوه بر فعالان صنعت خودرو، مقیمی، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و آقایی، سرپرست معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت و رییس انجمن قطعه سازان حضور داشتند، جلالی مولفه های همسایگی و‌ رویکرد دو‌ کشور در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی را به عنوان عناصر تاثیرگذار بر روابط دو کشور برشمرد و بر ضرورت شناخت متقابل ایران و روسیه جدید از ظرفیت های صنعتی تاکید نمود.

سفیر ایران با اشاره بر اینکه روسیه بازار بزرگی برای کالاهای تولیدی ایران می باشد، صنعت خودروسازی و قطعه سازی را بستر مناسبی برای ورود به این بازار ارزیابی کرد.

مقیمی در این نشست بر این نکته اشاره نمود که روسیه بازار بزرگی برای این صنعت می.باشد لذا به منظور حضور موفق، ضروری است تا در قالب کنسرسیوم و شرکت های بزرگ در بازار واردات این کشور وارد شد و بر اساس یک برنامه بلند مدت با طرف های روس وارد مذاکره گردید.
سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صمت، بازار این صنعت را رقابتی دانست و بر تلاش بیشتر شرکت های ایرانی در رقابت با دیگر کشورها از جمله چین و ترکیه جهت حضور در بازار روسیه تاکید نمود.

رییس انجمن قطعه سازان از تلاش های سفارت ایران در روسیه در راستای بسترسازی مستمر حضور شرکت های ایرانی طی سه سال گذشته در نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو تشکر و قدردانی نمود. وی که صادرات را یک الزام برای تولیدکنندگان ایرانی دانست این خبر را اعلام کرد که دفتر انجمن قطعه سازی خودرو در آینده نزدیک در مسکو افتتاح خواهد شد.

در پایان این نشست، مدیران شرکت های حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را در بخش های مختلف در این بخش ارائه نمودند.
علاوه بر خودروسازی سایپا و شرکت های زیر مجموعه آن، حدود ۲۰ شرکت قطعه ساز در این نمایشگاه در قالب پاویون تخصصی جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند.جمهوری اسلامی ایران برای سومین سال پیاپی با برپایی پاویون اختصاصی در نمایشگاه اتوموبیلیتی، محصولات خود را در معرض دید شرکت های روسی قرار داد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی