امروز ۲۸ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حمل‌ بار از مسیر خزر محور دیدار مقامات ازبکستان و روسیه

حمل و نقل

به گزارش پایروس به نقل از فارس، «الهام محکم اف» وزیر حمل‌و‌نقل ازبکستان و «دیمیتری ازویریف» معاون وزیر حمل‌ونقل روسیه در دیداری در شهر «تاشکند» انتقال بار از طریق کریدور چند وجهی «ازبکستان- ترکمنستان-دریای خزر- روسیه» و بر عکس را بررسی کردند.

روسای وزارتخانه‌های حمل و نقل دو کشور در این دیدار طیف وسیعی از همکاری‌های دو جانبه در زمینه حمل‌و‌نقل و لجستیک را بررسی کردند.

طرفین سازماندهی انتقال بار از طریق کریدور چند وجهی «ازبکستان- ترکمنستان-دریای خزر- روسیه» و بر عکس را بررسی کردند.

طرفین همچنین افزایش تعداد پروازها بین دو کشور، راه اندازی مسیر جدید «تاشکند- یوژنو-ساخالینسک»، حمل‌و‌نقل بین‌المللی و موضوعات دیگر را نیز بررسی کردند.

روسیه یکی از بزرگترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان است. مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی در سطح ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار قرار گرفته است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از ۹۶۱ واحد شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری روسیه فعالیت می‌کنند. در ازبکستان نمایندگی ۶۴ شرکت روسیه به ثبت رسیده است. در روسیه نیز بیش از ۵۶۰ شرکت با مشارکت سرمایه‌گذاران ازبکی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ ۲۰ مارس سال ۱۹۹۲ میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی