امروز ۲۸ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

افزایش تعدادتولید و فروش ایران خودرو در آبان

افزایش تعدادتولید و فروش ایران خودرو در آبان

به گزارش پایگاه خبری پایروس به نقل از تجارت‌نیوز، بررسی گزارش فعالیت ماهانه ایران خودرو نشان می‌دهد تعداد تولید این شرکت از ۴۰ هزار و ۲۷ دستگاه در مهرماه با افزایش ۶.۶ درصدی به ۴۲ هزار و ۷۰۱ دستگاه در آبان سال جاری رسیده است. باید اشاره داشت که تعداد تولید ایران خودرو در آبان سال گذشته ۲۳ درصد بیشتر از رقم فعلی بوده است.

تعداد تولید ایران خودرو

افزایش تعداد فروش ایران خودرو

در سمت فروش اما رشد ارقام، چشمگیرتر بود؛ به نحوی که تعداد فروش ایران خودرو در آبان امسال نسبت به مهرماه بیش از ۳۶ درصد رشد کرده است. به این ترتیب تعداد فروش این شرکت از ۴۰ هزار و ۶۵۳ دستگاه در مهرماه به ۵۵ هزار و ۶۱۱ دستگاه در آبان امسال رسید. همچینن این عدد در مقایسه با فروش ۵۲ هزار و ۷۸۲ دستگاهی ایران خودرو در آبان سال گذشته حدود ۵.۳ درصد رشد کرده است.

تعداد فروش ایران خودرو

درآمد ایران خودرو در مسیر صعودی

همان‌طور که گفته شد تعداد دستگاه‌های فروخته شده توسط ایران خودرو در آبان امسال افزایش داشته است. از طرفی نرخ فروش این دستگاه‌ها نیز در یک سال اخیر صعودی بوده است. همین موضوع سبب شد تا درآمد حاصل از فروش ایران خودرو در آبان‌ماه امسال نسبت به مهر ۱۴۰۲ و آبان ۱۴۰۱ افزایش یابد.

نرخ فروش ایران خودرو

به این ترتیب درآمد ماهانه ایران خودرو در آبان ۱۴۰۲ نسبت به مهرماه بیش از ۳۱ درصد و در مقایسه با آبان سال گذشته بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است.

درآمد ماهانه ایران خودرو

به طوری که این عدد از ۱۸ هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان در مهرماه به ۲۴ هزار و ۸۴۹ میلیارد تومان در آبان امسال رسیده است. گفتنی است درآمد ایران خودرو در آبان سال گذشته ۱۳ هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان ثبت شده بود.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی