امروز ۱ آبان ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحلیل روند بازار سرمایه ۱۹ آذر

شاخص هم‌وزن در معاملات روز یکشنبه بازار سرمایه اوضاع بهتری نسبت به شاخص کل داشت موضوعی که نشان از توجه سرمایه‌گذاران این بازار به شرکت‌های کوچک و متوسط است.

به گزارش پایروس به نقل از صداوسیما ، شاخص کل تالار شیشه‌ای روز یکشنبه را نوسانی پشت سرگذاشت بطوریکه در یک ساعت ابتدایی معاملات، کاهش بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد را ثبت کرد. اما در ادامه با ۱۱۲ واحد افزایش نسبت به روز قبل و با بازدهی اندک ۰.۰۱ به کار خود پایان داد و در سطح ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۲۱ واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن که نماد شرکت‌های کوچک و متوسط است عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل داشت و با یک شیب ملایم در سمت مثبت دامنه نوسان گام برداشت و بازدهی ۰.۲۴ مثبت درصدی، معادل یک هزار و ۷۸۷ واحد بر روی عدد ۷۴۶ هزار و ۴۴۶ واحد ایستاد.

بازار سهام در این روز شاهد دست به دست شدن بیش از ۶ میلیارد و ۸۶۵ میلیون سهام و اوراق مالی در ۳۶۰ هزار نوبت به ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان بود.
نماد‌های حکشتی، فولاد، وپاسار و همراه بیشترین تاثیر مثبت را برشاخص بورس داشتند و درمقابل نماد‌های شپنا، وبملت، شبندر وشستامانع از افزایش بیشتر شاخص کل شدند.
طی معاملات روزیکشنبه بیشترین ورود حمل و نقل وانبارداری، صندوق‌های سهامی و سایر معادن اختصاص داشت و بیشترین خروج پول حقیقی از گروه‌های هنری و سرگرمی، بانک‌ها ومحصولات شیمیایی انجام شد.

وضعیت نماد‌های تالار شیشه‌ای نیز حکایت ازآن داشت که تعداد نماد مثبت و نماد منفی هر کدام ۳۸۱ واحد بود و بازار برابری نماد‌های مثبت و منفی را شاهد بود. همچنین ۵۹ نماد با صف خرید و ۳۶ نماد با صف فروش مواجه بود. مجموع ارزش صف‌های خرید ۲۷۲ میلیارد تومان و مجموع ارزش صف‌های فروش ۳۰۹ میلیارد تومان بود.

شاخص کل فرابورس در این روز با ۶۴ واحد افزایش، بر روی عدد ۲۶ هزارو ۲۹۴ واحد قرار گرفت. معامله گران در فرابورس ۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون سهام را در ۲۷۰ هزار نوبت به ارزشی بالغ بر ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی