امروز ۲ آبان ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بازدهی بورس در هفته اول آذر

بازدهی بازارها در هفته اول آذر ۱۴۰۲

به گزارش پایروس به نقل از تجارت‌نیوز، همان‌طور که در گزارش‌های گذشته گفته شد، در حال حاضر شاخص کل زیر مقاومت دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی نوسان می‌کند و تا زمانی که این سطح شکسته نشود، روند صعودی جدید آغاز نمی‌شود.

لازم به ذکر است اصلاح فعلی بازار نیز به واسطه برخورد شاخص کل با سطح بوده است. به این ترتیب باید گفت شاخص کل طی پنج روز کاری این هفته حدود ۱.۴۸ درصد کاهش داشت و از سطح دو میلیون و ۲۱۰ هزار واحد به دو میلیون و ۱۷۷ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص هم‌وزن نیز در این هفته با نزول ۰.۸ درصدی همراه شد و از تراز ۷۶۱ هزار واحد به ۷۵۵ هزار واحد رسید. از طرفی باید گفت بازار سهام طی این هفته به طور میانگین، روزانه هشت میلیارد و ۸۸۰ میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزش خردی معادل پنج هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان را رقم زد.

به علاوه باید گفت طی پنج روز کاری در این هفته مجموعا هزار و ۴۰۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شده است.

بورس هفته اول آذر در یک نگاه

بررسی معاملات بازار سهام در این هفته نشان می‌دهد شاخص کل پس از صعود در هفته گذشته، وارد فاز اصلاحی شد. به نحوی که شاخص کل در روز ابتدایی هفته حدود ۰.۰۸ درصد کاهش داد. اما شاخص هم‌وزن در این روز بر خلاف نماگر اصلی رفتار کرد و حدود ۰.۰۶ به ارتفاع خود افزود.

در یکشنبه نیز روند نزولی شاخص کل ادامه یافت؛ با این تفاوت که در این روز شاخص هم‌وزن نیز با کاهش ارتفاع روبه‌رو شد. به طوری که شاخص کل ۰.۳۷ و شاخص هم‌وزن ۰.۰۷ کاهش ارتفاع دادند.

روند بازار سهام در دوشنبه نیز به همین منوال ادامه یافت. به نحوی که شاخص کل و شاخص هم‌وزن به ترتیب ۰.۲۵ و ۰.۰۸ درصد پایین آمدند. روند نزولی شاخص‌های بورسی در سه‌شنبه قوت گرفت و هر دو نماگر بازار حدود ۰.۷ درصد پایین آمدند. اما در روز پایانی هفته نیز نزول شاخص‌های بورسی ادامه یافت و شاخص کل ۰.۰۶ و شاخص هم‌وزن ۰.۰۱ درصد کاهش ارتفاع دادند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی