امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

الکسی اورچوک معاون نخست وزیر روسیه اظهار داشت علاقمندی ایران به توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب همچنان حفظ شده است. این کشور در حال تبدیل شدن به یک کشور ترانزیتی جدی است.

به گزارش پایروس نیوز به نقل از اسپوتنیک، اورچوک گفت: “آنچه می بینیم این است که برنامه ها حفظ می شوند، بنابراین ما هیچ تغییر عمده ای را در این برنامه پیش بینی نمی کنیم. این موضوع در درجه اول برای ایران جالب است، زیرا این کشور در حال تبدیل شدن به یک کشور ترانزیتی بسیار جدی است، جریان های حمل و نقل بسیار مهمی در آنجا از طریق این کریدور می گذرند”.

کریدور حمل و نقل بین المللی “شمال – جنوب” یک مسیر چند وجهی از سنت پترزبورگ به بندر بمبئی (هند) است. طول این کریدور ۷.۲ هزار کیلومتر است. در داخل این کریدور سه مسیر وجود دارد – مسیر خزری (با استفاده از راه آهن و بنادر) و همچنین مسیرهای زمینی غربی و شرقی. روسیه و ایران در ماه مه ۲۰۲۳ اسناد تکمیل آخرین قطعه ضروری راه آهن در مسیر غربی کریدور “شمال – جنوب” از رشت تا آستارا در ایران را به ارزش ۱.۶ میلیارد یورو امضا کردند. از این وجوه ۱.۳ میلیارد یورو وام از طرف فدراسیون روسیه و مابقی وجوه برای طرف ایرانی است.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی