ایجاد مسیر زمینی جایگزین دریای سرخ

معرفی کریدور زمینی چین-اروپا به عنوان جایگزین دریای سرخ

گروه کشتیرانی «هاپاگ‌لوید» تلاش می کند با همکاری کشورهای عربی مسیر زمینی جایگزین دریای سرخ ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری پایروس؛ به نقل از رویترز، چهارمین شرکت بزرگ‌ ترابری دریایی، گروه کشتیرانی «هاپاگ‌لوید» آلمان اعلام کرد، تا اطلاع ثانوی همچنان از مسیر اطراف دماغه امید نیک برای عبور کشتی‌های خود استفاده خواهد کرد.

این شرکت اعلام کرد: «ما مدام شرایط را بررسی می‌کنیم. به محض اینکه وضعیت تغییر کند و امن شود، دوباره به دریای سرخ و کانال سوئز بازمی‌گردیم.»

«هاپاگ‌لوید» در بیانیه قبلی در وبگاه خود برای مشتریانش نوشته بود، یک مسیر زمینی از جبل‌علی، دمام و جبیل (شهری در عربستان) را به سرویس حمل‌ونقل اقیانوسی خود در جده متصل کرده است.

این شرکت این کریدور زمینی از طریق عربستان را برای کاهش تاثیرات (تغییر مسیر کشتی‌هایش) بر کسب‌وکار خود ایجاد کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که هدف از ایجاد این مسیر ارائه یک راه‌حل اضطراری مناسب برای (مشتریان) به منظور مدیریت این تغییر مسیر غیرمنتظره است و تا زمانی‌ ادامه دارد که وضعیت دریای سرخ به حالت عادی بازگردد.

این شرکت در فواصل زمانی منظم بررسی می‌کند که آیا حمل‌و نقل از طریق کانال سوئز امکان ازسرگیری دارد یا نه.

این شرکت کشتیرانی می‌گوید، ۵۵ بندر و ۵۳ پایانه داخلی در منطقه شرق خاورمیانه دارد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی