اولین واکنش فرزین به صعود قیمت دلار و سکه

افزایش قیمت دلار و انواع سکه در معاملات امروز بازار

امروز سه شنبه ۳ بهمن ماه برخی از معامله گان مدعی بودند که قیمت دلار و درهم صعودی شدند.‌ البته امروز اتحادیه طلا و سکه هم اعلام کرد که قیمت طلا و سکه امامی هم رشد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری پایروس؛ به نقل از اقتصادنیوز، طبق ادعای معامله گران، بازار ارز امروز سه شنبه ۳ بهمن ماه شاهد صعود هیجانی قیمت دلار بود.آنطور که این دسته از بازیگران ارزی مدعی بودند نرخ دلار امروز با ۵۳ هزارو ۹۸۰ تومان راهی بازار شد و در نیمه ظهر به ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.با نزدیک شدن به ساعات پایانی فعالیت کاری  بازار،  جو روانی و هیجانی خرید دلار بیشتر شد و اسکناس آمریکایی به ۵۵ هزارو ۲۰۰ تومان رسید.

عده ای از فعالان بازار می گویند قیمت ها به زودی کاهشی خواهد شد.‌ در همین راستا خبرگزاری های دولتی عصر امروز نوشتند که منتظر ریزش قیمت دلار به صورت ناگهانی یا فرسایشی‌ باشید‌. رئیس کل بانک مرکزی هم دقایقی پیش در اولین واکنش به رشد قیمت ها در مصاحبه خبری گفته وضعیت منابع ارزی کشور مطلوب است.طبق اظهارات محمد رضا فرزین، نوساناتی که در بازار غیر رسمی شکل گرفته گذراست و این افزایش قیمت‌ها هیجانی و فاقد دلایل اقتصادی است و پشت این افزایش قیمت‌ها خالی است. آقای رئیس کل در ادامه توصیه کرد که افراد برای جلوگیری از ضرر و زیان وارد این بازار نشوند.

فرزین در ادامه اظهارات خود اعلام کرده به‌زودی واحدهای ضد پولشویی به موضوع اعداد بالایی که معامله می‌شوند ورود می‌کنند و حساب‌های ریالی و ارزی این افراد مسدود خواهد شد  از این رو به‌زودی آرامش به بازار برمی‌گردد. البته فرزین قول داد که سال آینده وضعیت ارزیِ کشور بهتر از امسال باشد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی