امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اتیوپی به دنبال پیوستن به بریکس

به گزارش پایروس به نقل از اسپوتنیک، نشریه ریپورتر خبر داد که میلیس الیم، نماینده وزارت امور خارجه اتیوپی بیان کرد که کشورش درخواست پیوستن به گروه “بریکس” را ارائه کرده است.وی خاطر نشان کرد: ما برای عضویت در (بریکس) درخواست داده ایم و امیدواریم به نتیجه خوبی برسیم. …همانطور که ما به دنبال حفظ منافع ملی خود هستیم، پیوستن به بلوک هایی مانند بریکس بسیار مهم است.
گروه “بریکس” شامل کشورهای نوظهور اقتصادی جهان یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است که از نظر جمعیتی حدود نیمی از جمعیت جهان را در اختیار دارند؛ ۳۰ درصد مساحت جهان را در خود جای داده‌اند و یک‌چهارم سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در جهان در این کشورها جذب شده است.
الجزایر، آرژانتین، ایران، اندونزی، ترکیه، مصر و عربستان سعودی نیز تمایل خود را برای پیوستن به این بلوک اقتصادی اعلام کردند.
در ماه ژوئن، بنگلادش رسماً برای پیوستن به گروه “بریکس” درخواست داد. گسترش بلوک در نشست آتی در ژوهانسبورگ در ماه آگوست مورد بحث قرار خواهد گرفت.
آفریقای جنوبی در اوایل سال جاری ریاست گروه “بریکس” را از چین بر عهده گرفت. ریاست آفریقای جنوبی تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت و سپس ریاست گروه “بریکس” به روسیه منتقل می شود.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی