به گزارش پایروس به نقل از فارس، اظهار داشت: این ادعا که ۳ فروند هواپیمای روسی توسط ایران اجاره شده است تا در مسیرهای هوایی داخلی با نرخ هر ساعت صندلی پرواز بیش از ۳۰ دلار بکارگیری شود، تکذیب میشود؛ قطعا پرواز هر پرندهای در آسمان کشور باید با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت صنعت حمل و نقل هوایی انجام شود و ما تاکنون مجوزی در اینباره صادر نکردهایم.
وی با طرح این سؤال که اگر هواپیمایی بخواهد وارد کشور شود، چه کسی باید مجوز ورود و پرواز آن را صادر کند؟ گفت: این موضوع فقط توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام میشود؛ سازمان به عنوان حاکمیت صنعت، در موضوع مجوز شرکتهای هواپیمایی طبق قانون عمل میکند و شرکتهای هواپیمایی هم برای پرواز هر پرنده خود باید از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست صدور مجوز دهند که چنین درخواستی تاکنون نداشتهایم.
معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: از سوی دیگر پرواز شرکتهای هواپیمایی داخلی در مسیرهای دااخلی طبق نرخ مصوب و نرخنامه است، اینکه شرکت هواپیمایی بخواهد هواپیمایی را اجاره کند و با اجارهدهنده هواپیما هماهنگ کند و قراردادی ببندد که در مسیر داخلی خارج از نرخهای مخصوب هم بفروشد، به هثچ عنوان قانونی نیست و ما مجوزی در اینباره هم صادر نکردهایم و نمیکنیم همه باید طبق نرخنامه عمل کنند.
بنابراین گزارش، پیش از این حرمتالله رفیعی، دبیر انجمن دفاتر خدمات مسافربری، مدعی شده بود: تفاهمنامه برای اجاره ۳ فروند هواپیمای روسی با ایران امضا شده است، این هواپیماها یکصد صندلی دارند و نرخ اجاره هر صندلی برای هر ساعت پرواز ۳۰ دلار است.
* رئیس سازمان هواپیمایی: هواپیماهای فعال کشور تا پایان سال به ۲۵۰ فروند افزایش مییابد
بنابراین گزارش، کاپتان محمد محمدیبخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، پیش از این گفته بود: برای پاسخگویی به عرضه و تقاضای صنعت حمل و نقل هوایی تجاری ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم که در حال حاضر ۱۸۰ فروند از این میزان هواپیما، عملیاتی و فعال است، برنامهریزی کردهایم با توجه به نیاز کشور به این تعداد هواپیما، فعلا تا پایان سال جاری از چند طریق تعداد هواپیماهای عملیاتی ناوگان افزایش یابد و به عدد به ۲۵۰ فروند هواپیمای عملیاتی برسیم.
به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، ما تا پایان تابستان ۱۴۰۰ تعداد ۳۳۰ فروند هواپیما داشتیم که ۱۰۰ فروند آن عملیاتی بود، اما امروز به عدد ۱۸۰ فروند هواپیمای عملیاتی رسیدهایم، ما ۱۳۹ فروند هواپیمای زمینگیر با سن ۲ سال به بالا داریم که باید به مرور به ناوگان کشور برگردد.
* از برقراری پرواز بین ایران و مصر استقبال میکنیم؛ اما هنوز درخواستی نداشتهایم
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری درباره خبر سازمان هواپیمایی کشور مصر مبنی بر راهاندازی پروازهای بین ایران و مصر (تهران-قاهره) گفت: ما از راهاندازی این پرواز استقبال و شرایط برقراری آن را تسهیل میکنیم و قطعا حمایت خواهیم کرد، اما تاکنون هیچ مکاتبه رسمی در اینباره نداشتهایم ولی قطعا از برقراری این پرواز استقبال میکنیم.
وی درباره اینکه آیا این پرواز از نظر تقاضای مسافر مناسب خواهد بود؟ گفت: به هر حال هر پروازی در ابتدا ممکن است تقاضای کمتری داشته باشد اما به تدریج تقاضاهای آن پرواز قطعا راهاندازی میشود.
پایان پیام/