تلاش مضحک واشنگتن برای ربط دادن روسیه به قحطی سال ۱۹۳۰

تلاش مضحک واشنگتن برای ربط دادن روسیه به قحطی سال ۱۹۳۰

به گزارش پایروس،از خبرگزاری تاس، سفارت روسیه در آمریکا در حساب تلگرامی خود نوشت: تلاش‌های دولت آمریکا برای ارتباط دادن بین مرگ میلیون ها اوکراینی در قحطی اوایل دهه ۱۹۳۰ این کشور به جنگ جاری با روسیه، تحریف تاریخ است.

در این بیانیه آمده‌است: آمریکا تلاش دارد این نظریه نادرست را ترویج کند که در نتیجه اقدامات رهبران شوروی، میلیون‌ها اوکراینی جان خود را در اثر گرسنگی از دست دادند؛ اما در اساس این تحریف تاریخ است.

در بیانیه سفارت روسیه در آمریکا خاطرنشان شده است: شکست گسترده در تولید محصولات کشاورزی و کمبود مواد غذایی که ۹۰ سال پیش به وقوع پیوست به یک فاجعه انسانی واقعی برای اتحاد جماهیر شوروی تبدیل شد و پیامدهای ویرانگر این رویداد منجر به بروز یک تراژدی برای روس ها، اوکراینی ها، قزاق ها و بسیاری دیگر از قومیت های این کشور بزرگ شد.

سفارت روسیه در ادامه، تلاش های واشنگتن برای مرتبط دانستن این رویداد با جنگ جاری با اوکراین را مضحک تر دانست و افزود: ما این اقدام آمریکا را چیزی جز تلاش برای شیطانی جلوه دادن روسیه نمی دانیم.

این بیانیه می افزاید: این اتهامات پیش پا افتاده علیه روسیه مبنی بر نابودی کشاورزی اوکراین و تضعیف امنیت غذایی جهانی به نفع خود، حقیقت ندارد. برعکس، این شرکت های بزرگ آمریکلیی و اروپایی هستند که با خرید ارزان غلات و صادرات اوکراین، سودهای هنگفت به دست می آورند. درحالیکه کشورهای نیازمند تنها سهمی سه درصدی از این بازار دارند.

در ادامه بیانیه یاد شده، آمده است: ما از مقام های آمریکایی می خواهیم که نقش کلیدی غرب در دامن زدن به بحران اوکراین را بشناسند و از تلاش برای جلب توجه به رژیم ورشکسته کی‌یف دست بردارند. هرچند تلاش واشنگتن برای ارائه چنین نظراتی هدفی جز صرف میلیاردها دلار پول مالیات دهندگان آمریکایی برای ساخت کارخانه اسلحه سازی ندارد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی