امروز ۴ دی ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رونمایی شرکت ایپکو از موتور سه استوانه‌ایIK۳ در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو

رونمایی شرکت ایپکو از موتور سه استوانه‌ایIK۳ در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو

به گزارش پایروس، قوای محرکه EFP نسل جدید قوای محرکه ملی EF۷ است که با رویکرد کاهش مصرف سوخت، افزایش عملکرد و کاهش میزان آلایندگی طراحی و توسعه یافته است و خانواده موتور سه استوانه شامل موتور تنفس طبیعی ۱۳۰۰ سی سی، موتور پرخوران تزریق درگاهی ۱۳۰۰ سی سی، موتور پرخوران تزریق مستقیم ۱۳۰۰ سی سی و موتور دوگانه سوز ۱۳۰۰ سی سی است.

شرکت ایپکو همچنین با توجه به رسالت وجودی و نقشه راه قوای محرکه مصوب ایران خودرو، توسعه خودروهای دو نیرو (HYBRID) با هدف کاهش مصرف سوخت و افزایش عملکرد قوای محرکه را در دستور کار دارد. در این راستا پروژه تارا دو نیرو با سامانه سری، موازی و بر اساس جعبه دنده DHT با هدف کاهش مصرف سوخت ۳۵ درصدی آغاز شده و فعالیت‌های آن در قالب اندازه یابی مهندسی قطعات، طراحی موتور احتراق داخلی اتکینسون، طراحی سامانه‌های دو نیرو، انطباق قوای محرکه و نگاشت در حال انجام است. با توسعه قوای محرکه دو نیرو، قابلیت تطابق این سامانه با دیگر محصولات ایران خودرو نیز ایجاد می شود. این طرح گامی بلند در راستای برقی سازی قوای محرکه و رسیدن به اهداف سبد سوخت محصولات ایران خودرو است.

همچنین این شرکت در زمینه طرح توسعه سامانه مدیریت هوشمند موتور (ECU) که زیرمجموعه طرح توسعه پلتفرم برق و الکترونیک ایران خودرو است برای داخلی سازی قطعات و بومی سازی دانش توسعه نرم افزار اقدام کرده است. بر این اساس، گروه صنعتی ایران خودرو دارای یک نرم افزار بومی با مالکیت خود است که متناسب با نیازمندی‌های موتورهای در حال توسعه، این نرم افزار قابل تغییر خواهد بود.

 

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی