امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خضریان: دولت در پنج مرحله از طریق پنجره واحد هوشمند می‌شود

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد ایران و روسیه به نقل از ایرنا ، علی خضریان در تشریح نشست عصرچهارشنبه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی که با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون پنجره هوشمند، اجرای طرح فیبر نوری و پیگیری گزارشات جلسات و بازنشستگان سازمان برگزار شد، گفت: دستور کار اول جلسه. در مورد زمینه سازی برای کوچ مردم از فضای تلفن ثابت به فضای استفاده از فیبر نوری که لازم است زیرساخت های آن قابل استفاده باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به گزارش‌های رسیده به گزارش‌های رسیده به کمیسیون در خصوص شاخص‌های خدمات برخط، گفت: به دلیل اثبات کم کاری‌های صورت‌گرفته در یک دهه گذشته ایران در مقایسه با همسایه‌ها در شاخص خدمات برخط تنزل پیدا شده است. کرده و باید در جبران عقب افتادگی ها در این حوزه برنامه ریزی و اقدام شود.

خضر در ادامه با استفاده از ابزار برای دستیابی به اهداف پیش بینی شده، عنوان کرد: کمیسیون اصل نود معتقد است که شرکت می‌تواند یکی از توانایی‌ها برای تسریع در اجرای پروژه فیبر نوری باشد.

هیئت رئیسه اصل نود مجلس در ادامه تشریح این جلسه گفت: بر اساس گزارشی که وزیر ارتباطات از اجرای طرح فیبر نوری ارائه کرد، این طرح در ۱۰۰ شهر اجرا و در ۱۱ مرکز استان آغاز شد. در حالی که زیرساخت‌های آن در ۸ کلانشهر وجود دارد که در این زمینه باید به کار بیاورند.

وی با بیان اینکه برای عدم انحصار و رقابتی شدن کار، امکان اجرای طرح فیبر نوری از طرف همه اپراتورها ارائه شده است، اظهار داشت: طی ۷ ماه گذشته، بیش از هزار و ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری با هزار میلیارد تومان اعتبار کشیده شده است. حاضر ۳ میلیون نفر تحت پوشش قرار دارند.

خضریان در ادامه با بیان اینکه فیبر نوری می‌‌‌‌‌ ایم با ۱۳ پله صعود، به رتبه ۶۱ برسیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به اینکه در ادامه جلسه به موضوع اجرای طرح پنجره واحد هوشمند در وزارت ارتباطات اختصاص داده شده است، عنوان کرد: قرار است دولت در پنج مرحله از طریق پنجره، هوشمند و هدف کاهش یابد. حضور مردم به دستگاه ها با برخط کردن آنها است.

وی با اشاره به گزارشی که وزیر در این خصوص ارائه کرد، اظهار داشت: از ۶ هزار خدمت دولتی تنها حدود ۴۰۰ خدمت امکان برخط شدن وجود ندارد اما مابقی خدمات دیگر باید تا پایان آبان ماه به صورت الکترونیکی درآید.
خضریان ادامه داد: تا پایان آذرماه امسال نیز بحث مربوط به استعلامات بین دستگاه‌های دولتی و تا پایان دی ماه است که ۲۰ خدمات دولتی به صورت هوشمند در می‌آید که در نهایت با ادامه این روند و کاهش مراجعه مردم به دستگاه‌ها، درصد فساد اداری نیز کاهش می‌یابد. جدی خواهد یافت.

خضریان درباره وضعیت به وضعیت معیشتی، حقوق معوقات و کارمندان و بازنشستگان اظهارنظر کرد: باید به دلیل تعیین و اعلام زمان تعیین برای پرداخت معوقات کارکنان، جلسه دیگری در کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با حضور مدیران مخابرات و سهامداران آن را تعیین کند. تشکیل شود.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی