امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحلیل روند بازار سرمایه ۱۵ آبان

نماگر‌های بازار سرمایه، دوشنبه ۱۵ آبان برای سومین روز متوالی مثبت بودند. همچنین ارزش معاملات به بیش از ۴ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش پایروس به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران معاملات روز دوشنبه را با بازدهی مثبت ۰.۷۰ درصدی به پایان رساند و با افزایش ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحدی مجددا به محدوده ۲ میلیون و ۳۰ هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز که نماگر سهام کوچک بازار سرمایه است با بازدهی مثبت ۰.۸۷ درصد معادل ۵ هزار و ۹۰۰ واحد در مجدوده ۶۸۴ هزار و ۸۰۰ واحد به کار خود پایان داد. ارزش معاملات در این روز به ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید و ۷۰ میلیارد تومان نقدینگی توسط سرمایه گذاران حقیقی به بازار سرمایه تزریق شد.

نماد‌های فملی، سفار و سدشت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و در مقابل نماد‌های شپنا، شپدیس و تاپیکو مانع از کاهش بیشتر شاخص کل شدند بیشترین ورود پول حقیقی به ساخت دستگاه‌های برقی، صنایع نیروگاهی و محصولات شیمیایی اختصاص داشت و بیشترین خروج پول حقیقی از گروه‌های صندوق‌های سهامی، بیمه و بانک‌ها انجام شد.

وضع نماد‌های تالار شیشه‌ای حکایت از آن داشت که حدود ۷۰ درصد بازار یعنی ۷۶ نماد در صف خرید و ۳۹ نماد در صف فروش کار خود را با منفی به پایان رساندند. مجموع ارزش سفارش‌های خرید ۵۹۰ میلیارد تومان و مجموع ارزش سفارش‌های فروش ۷۴۰ میلیارد تومان اعلام شد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی