امروز ۱۴ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برگزاری روز قدس در مسجد جامع شهر مسکو

به گزارش پایگاه خبری ایران و روسیه، آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس در مسجد جامع شهر مسکو برگزار گردید. کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه نیز که به دعوت شیخ راویل عین الدین رئیس اداره دینی مسلمانان و رئیس شورای مفتیان روسیه و در کنار دیگر سفرای کشورهای اسلامی در مسکو از جمله سفرای فلسطین، عراق، سوریه، ترکیه، اردن، عمان سودان، موریتانی، پاکستان، بنگلادش، مالزی، اندونزی و… در این مراسم شرکت داشت، به نمایندگی از ملت ایران با آرمان فلسطین و آزادی قدس اعلام وفاداری نمود. در خطبه اول نماز جمعه روز قدس شیخ راویل عین الدین با یادآوری این نکته که قدس دومین مکان مقدس مسلمانان و محل معراج پیامبر (ص) و برای هر سه دین ابراهیمی مکانی مقدس است، تندروهای اسراییلی را مانع برگزاری نماز و عبادت برادران مسلمان فلسطینی دانست و خواستار همبستگی مسلمانان در موضوع فلسطین شد. پس از شیخ راویل عین الدین به ترتیب سفرای فلسطین، ایران، اردن و ترکیه به صحبت پرداختند.
کاظم جلالی سخنان خود را با یاد امام خمینی که تدبیر ایشان مسلمانان را در موضوع قدس متحد ساخت آغاز نمود و در ادامه افزود: امروز مساله فلسطین فقط مسئله اعراب یا مسئله ای منحصر به مسلمانان نیست. امروزه اتفاقات آن سرزمین قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد. نام رژیم منحوس صهیونیستی اسراییل در جای جای عالم با شکنجه، خونریزی و کودک کشی عجین گشته است. باید تاسف خورد که برخی سازمان های بین المللی با ادعاهای حقوق بشری امروز در قبال فلسطین سکوت کرده اند. اما واضح و روشن است که آه فلسطینیان دامنگیر اسراییل شده است، چرا که امروز رژیم صهیونیستی درگیر بحران ها و مشکلات بزرگی است. اگر به مسائل داخلی اسراییل نگاه کنیم، به راستی که دست خداوند را در صحنه می‌بینیم. مردم فلسطین شاید یار و حامی نداشته باشند. اما قدرت واقعی از آن خداست و خدا پشتیبان ایشان است. امروز جریان مقاومت در سراسر دنیا نشان داده که تنها راه مقابله با اشغالگری مقاومت است. مگر می‌شود در مقابل این رژیم خونریز جز با مقاومت و مسلحانه ایستاد؟ از مسجد جامع مسکو سلام به همه شهدا می فرستیم. به خصوص شهدای مقاومت و فلسطین. تا خدا هست و شما مردم متدین پشتیبان فلسطین هستید پیروزی از آن ما است.
نمازگزاران که با تکبیرهای پیاپی در خلال صحبت های نماینده ایران از مواضع جمهوری اسلامی ابراز حمایت می کردند، ادامه مراسم نماز جمعه را با حضور مسلمانان مقیم روسیه از قومیت های مختلف، اعم از اهل تشیع و تسنن و در کنار برادران ایرانی خود اقامه نمودند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی