کوبا خواستار افزایش استفاده از محصولات آزمایشگاهی ایران شد

کوبا و ایران

به گزارش پایروس به نقل از ایرنا، در این مرکز که مسئولیت توسعه بین رشته ای فناوری نانو را با همکاری سایر موسسات پژوهشی کشور کوبا برعهده دارد، فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی با بهره گیری از دستگاه های مختلف ایرانی در جریان است.

محققان مرکز با تقدیر از کیفیت دستگاه های ایرانی از جمله میکروسکوپ نیروی اتمی، عملکرد آنها را با نمونه های مشابه آمریکایی و اروپایی مشابه اعلام کردند.

توسعه همکاری های علمی با حضور کشورهای ثالث، افزایش کاربرد محصولات آزمایشگاهی و تست آزمون ایرانی در کشور کوبا با اعزام تیم تخصصی به نمایشگاه ایران‌ساخت و توسعه همکاری شرکت‌های دانش بنیان با مراکز فناوری در کشور کوبا بخشی از توافقات حاصل شده در این بازدید بود.

در نشست سران گروه ۷۷ که با موضوع «چالش های رایج توسعه: نقش علم و فناوری و نوآوری» در روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریور ماه برگزار شد، سران کشورهای در حال توسعه و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل شرکت داشتند. در حاشیه اجلاس سران گروه ۷۷ موضوعات همکاری دوجانبه دو کشور ایران و کوبا نیز پیگیری شد.

با توجه به سفر اخیر رییس جمهور کشورمان به کوبا و لزوم توسعه همکاری های دوجانبه مقرر شده است کمیته همکاری های علمی و فناوری بین دو کشور تشکیل شود.

گروه ۷۷

گروه ۷۷ در سال ۱۹۶۴ به عنوان بزرگترین ائتلاف کشورهای درحال توسعه توسط ۷۷ کشور تشکیل شد. این گروه فعالیت رسمی خود را پس از پایان نشست تجارت و توسعه سازمان ملل ـ آنکتاد ـ طی بیانه ای آغاز کرد. این ائتلاف، اکنون ۱۳۳ کشور عضو دارد اما به دلیل اهمیت تاریخی، سیاسی نشست اولیه آن که به شکل‌گیری و فعالیت رسمی آنها انجامید، همچنان خود را در قالب گروه ۷۷ معرفی می کند.

گروه ۷۷ در چارچوب سازمان ملل متحد، موضوعاتی مانند ارتقای منافع اقتصادی جمعی و تقویت ظرفیت مذاکراتی جنوب و نیز همکاری های فنی در میان کشورهای درحال توسعه را پیگیری می کند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی