لوگوینوف: اقدامات غربی‌ها هیچ سنخیتی با اصول منشور سازمان ملل ندارد

لوگوینوف: اقدامات غربی‌ها هیچ سنخیتی با اصول منشور سازمان ملل ندارد

به گزارش پایروس به نقل از تاس، لوگوینوف پنجشنبه در سخنانی در نشست سفرای اتحادیه اروپا که عضو گروه دوستان مدافع منشور سازمان ملل هستند، اظهار کرد: در نظمی جهانی به سر می‌بریم که در آن منافع کوته‌نظرانه بعضی افراد، جهانی تلقی می‌شود و تحریم‌ها بدون رعایت قوانین بین‌المللی اعمال شده و همه نضرات جایگزین و مخالف سرکوب می‌شوند.

وی افزود که در چنین نظمی «مشکلات مربوط به حقوق بشر و کمک‌های انسان دوستانه به کشورهای نیازمند وارونه جلوه داده شده و تبدیل به موضوع چانه‌زنی سیاسی می‌شوند.»

لوگوینوف تاکید کرد: غرب تمام تلاش خود را می‌کند تا از طریق برخی قوانین خاصی که هیچ کسی آنها را تایید نمی‌کند، هژمونی جهانی خود حفظ کند.

وی ادامه داد: در نتیجه چنین سیاست‌هایی شاهد موارد متعددی از استانداردهای دوگانه غرب هستیم. یکی از نمونه‌هایی که بیش از همه برای ما غیرقابل قبول است، این است که اتحادیه اروپا وانمود می‌کند که از حقوق اقلیت‌ها حمایت می‌کند اما سیاست تبعیض کی‌یف علیه روس‌ها و جمعیت روس‌زبان اوکراین را لاپوشانی می‌کند.

این مقام روس تاکید کرد: این اقدامات غربی هیچ سنخیتی با اصول منشور سازمان ملل بعنوان سازمانی با هدف تضمین چندجانبه‌گرایی و همکاری در سیاست جهانی ندارد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی