صادرات کالا به قطر افزایش پیدا کرد

به گزارش پایگاه خبری ایران و روسیه به نقل از ایرنا، علی سلیمانی اظهار کرد: در این مدت ۱۹۵ کالای مختلف از این استان به کشور قطر صادر شده که ۷۰ درصد وزن و ۲۵ درصد ارزش این صادرات را گروه کالایی معدن و صنایع معدنی تشکل می‌دهد.

وی افزود: ۲۸ درصد از حجم و ۷۲ درصد ارزش صادرات بوشهر به کشور قطر نیز مربوط به گروه کالایی کشاورزی و صنایع غذایی است که بیش از ۵۸ میلیون دلار برای کشور ارزآوری به همراه داشته است.

ناظر گمرکات استان بوشهر تصریح کرد: گوجه فرنگی با بیش از ۱۷ میلیون دلار و میگوی پرورشی با بیش از هشت میلیون دلار صادرات بیشترین ارزش را در میان صادرات از گمرکات این استان به کشور قطر داشته‌اند.

سلیمانی ادامه داد: پس از آن هندوانه و خربزه، سیمان و کلینکر، انواع سبزیجات تازه، انواع کلم، شیشه و سنگ ساختمانی، انواع کاهو و خیارسبز بیشترین ارزآوری را در این میان صادرات ۱۴۰۱ بوشهر به قطر داشته‌اند.

وی بیان کرد: از اوایل سال ۱۳۹۶ و به علت مشکلات پیش آمده در روابط کشور قطر با سایر کشورهای عربی و با توجه به نزدیکی بنادر استان بوشهر با بنادر کشور قطر، صادرات مواد غذایی از بنادر استان بوشهر به کشور قطر رشد چشم گیری داشت.

ناظر گمرکات استان بوشهر یادآور شد: در سال ۱۴۰۱، از یازده گمرک صادراتی استان بوشهر حدود ۲۷ میلیون و ۳۸۷ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد و ۳۱۵ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

استان بوشهر میزبانی از میز قطر در کشور را به عهده دارد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی