رشد ۶۲ درصد فروش صنعت بیمه در ۴ ماهه امسال

رشد ۶۲ درصد فروش صنعت بیمه در ۴ ماهه امسال

به گزارش پایروس به نقل از ایرنا، «مجید بهزادپور» در نشست خبری به مناسبت هفته دولت ضمن ارائه گزارشی از عملکرد صنعت بیمه طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور صنعت بیمه در سال گذشته ۱۷۵ هزار میلیارد تومان فروش داشت که در مقایسه با سال قبل از آن ۵۰ درصد رشد داشت و فروش صنعت بیمه در چهارماهه نخست امسال برابر ۸۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.‌

وی افزود: سال گذشته ۷۴ میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه نامه صادر شد که در مقایسه با سال قبل از آن ۳۱ درصد رشد داشت همچنین در چهار ماهه ابتدای امسال ۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار فقره بیمه نامه صادر شد که رشد ۵.۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشت.‌

رییس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ در مجموع ۶۹ میلیون فقره خسارت پرداخت شد که نسبت به سال قبل از آن ۲۶ درصد رشد داشت و چهار ماه ابتدای امسال پرداخت خسارت ۸.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت داشت و می‌توان گفت در این مدت ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره خسارت پرداخت شد البته باید توجه داشت خسارت‌های پرداختی در پایان سال بیشتر است.

بهزادپور درباره حق بیمه و پرداخت خسارت در بخش غیردولتی گفت: سال گذشته حق بیمه و سهم پرداخت خسارت در بخش غیردولتی به ترتیب ۷۲.۹ درصد و ۷۰.۶ درصد رشد داشت و این شاخص‌ها در چهار ماهه امسال ۷۹.۱ درصد و ۷۶ درصد افزایش یافت.

وی بیان کرد: سرانه حق بیمه در سال ۱۴۰۰ برابر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و در سال ۱۴۰۱ معادل ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود و در گزارشات بین المللی سرانه حق بیمه ۷۰ دلار است.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به این که سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه افزایشی بود، گفت: در سال ۱۴۰۰ سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه ۸۹ همت و در سال بعد از آن به ۱۲۲ همت رسید و ۳۵ درصد رشد داشت.

به گفته وی در دهه ۹۰ تنها چهار شرکت تاسیس شد و در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۶ شرکت تاسیس شد و تعداد نمایندگان از ۹۴ هزار به ۱۰۰ هزار نفر و تعداد ارزیابان به ۲ هزار و ۵۵۷ نفر رسید.

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد: سال گذشته سیاست‌گذاری صنعت بیمه در حوزه سرمایه‌گذاری همسو با اولویت‌های دولت و شرایط اقتصادی بود و برخی از پروژه‌هایی که در سال‌های گذشته به بهره‌برداری نرسیده بود فعال شد.‌

وی افزود: کروکی انلاین یکی از سرمایه‌گذاری‌های صنعت بیمه بود که به اتمام رسید و در اختیار پلیس قرار گرفت و پس از تست تجهیزات و تکمیل رونمایی می‌شود.

بهزادپور گفت: بیمه تکافل یکی از سرمایه‌گذاری‌های مهم صنعت بیمه است که سال‌ها بلاتکلیف مانده بود و با تأسیس شورای فقهی بیمه محصول تعریف شد و به چهار شرکت ارایه کردیم و شرکت‌های دیگر به ترتیب اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به ازسرگیری روابط با کشورهای مختلف گفت: با از سرگیری روابط با کشورها و گروه‌های مختلف همچون شانگهای و بریکس شرکت‌های مشترک بیمه‌ای با اعضای این گروه‌ها تاسیس شد و در ۶ ماه گذشته با ۱۱ کشور تفاهم نامه امضا شد.‌

رییس کل بیمه مرکزی در ادامه گفت: امسال پرداخت دیه ۵۰ درصد رشد داشت و این افزایش باعث افزایش حق بیمه و بیمه شخص ثالث شد البته باید بگویم که در بحث درمان شرکت‌های بیکخ زیان ده هستند اما چون مورد توجه مردم است خدمات رسانی انجام می‌شود و سودآوری شرکت‌ها باید در رشته های دیگر باشد.‌

بهزادپور درباره بدهکاران صنعت بیمه گفت: بدهی به این صنعت به دو بخش بدهی جاری و تعهدات سال گذشته مربوط می‌شود و در واقعی نیمی از بدهی‌ها، بدهی جاری است.

وی افزود: براین اساس ذخیره‌گیری را برای تمام شرکت‌ها تکلیف کردیم و باید تاکید کنم که این بدهی مشکل خاصی برای بیمه‌گذاران ایجاد نمی‌کند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی