امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بیش از ۳ میلیون نفر از جامعه کارگری زنان هستند!

وزیر کار گفت: بر اساس آمار بیش از ۱۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در حوزه کارگری در کشور وجود دارد که از این عدد بیش از ۳ میلیون نفر از آنان زنان هستند!

 

طبق گزارش پایروس نیوز، امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ مراسم تجلیل از بانوان فعال عرصه کار و تولید در هفته کار و کارگر برگزار شد. برای اولین بار در دولت سیزدهم کمیته زنان و خانواده ستاد هفته کار و کارگر تشکیل شده که امسال سومین سال فعالیت این کمیته می باشد.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: جای بسی خرسندی است که کارآفرینان به حوزه اشتغال اهتمام ویژه دارند. کار، تولید اساساً عزت و اقتدار انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند.

وی افزود: حضور گسترده بانوان در مجموعه کارگری موفقیت دیگری است. دنیا می‌داند در فرهنگ و تمدن اسلامی، زنان از جایگاه والایی برخوردارند. بر اساس آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. خداوند می‌فرماید، ما برای شناخت انسان‌ها را از جنس مرد و زن خلق کردیم. اما گرامی‌ترین انسان با تقواترین است و یکی از جلوه‌های تقوا، کوشش و تلاش و توسعه اشتغال است.

در این مراسم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مختلف است که بر اساس آمار از ۱۶ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، بیش از ۳ میلیون نفر بانوان کارگر هستند. همچنین سرآمدترین اساتید دانشگاه، پرستار و معلم از جامعه زنان بوده که جای تقدیر دارد.

وی همچنین با اشاره به شعار امسال ادامه داد: جهش تولید با مشارکت و همراهی مردم شعار امسال است. اساساً در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ اقتصاد ایران به ۳ دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم شده است. اقتصاد مدیون دست‌های توانمند نیروی انسانی است. بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بیش از ۸۰ درصد اقتصاد باید دست بخش خصوصی باشد.

جهش تولید حرکت خارق‌العاده ای است که نیاز به کوشش دارد. اگر می‌خواهیم فرمان رهبری جامه عمل بپوشد باید از دولت شروع شود و ما آمادگی داریم دستان کارگران و کارفرمایان را به گرمی فشاریم.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی