به گزارش پایروس به نقل از عرشه آنلاین، مصرف کنندگان رگ حیات اقتصاد جهانی، نیروی محرکه پویایی بازار و تعیین کننده‌ی نهایی تقاضا هستند. اما بزرگترین بازارهای مصرف کنندگان جهان کجا هستند؟

چین در رتبه اول، به عنوان بزرگترین بازار مصرف کننده جهان قرار دارد و انتظار می رود تا سال ۲۰۳۰ کمی بیش از ۱ میلیارد مصرف کننده داشته باشد که افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۴ خواهد بود. در رتبه دوم، مصرف کنندگان در هند از ۵۲۹ میلیون مصرف کننده در حال حاضر، به ۷۷۳ میلیون در سال ۲۰۲۳ خواهند رسید، که افزایش ۴۶ درصدی را نشان می دهد.

انتظار می رود که ظهور طبقه متوسط جهانی، به لطف اقتصاد و ثروت در حال گسترش، در این منطقه رونق بگیرد و به نوبه خود توانایی خرید را افزایش دهد.

این بازار مصرف کننده‌ی نزدیک به ۲ میلیاردی در هند و چین می تواند تأثیرات گسترده ای بر اقتصاد جهانی داشته باشد. کسب‌وکارها ممکن است تمرکز خود را به سمت این بازارها تغییر دهند، محصولات سفارشی‌تری را عرضه کنند و استراتژی‌های بازاریابی متفاوتی را به کار گیرند.

بزرگترین بازارهای مصرف کنندگان جهان در سال 2030

این امر همچنین می‌تواند به کسب‌وکارهای تازه ای نیاز داشته باشد تا زنجیره‌های تامین خود را مجدداً تنظیم کنند و شبکه‌های توزیع جدیدی را نزدیک‌تر به این شبکه‌ها بسازند.

پس از رتبه بندی جمعیت فعلی، ایالات متحده با ۳۴۸ میلیون مصرف کننده و اندونزی با ۱۵۸ میلیون مصرف کننده، به ترتیب در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند. برزیل، ششمین کشور پرجمعیت، تا سال ۲۰۳۰، با نزدیک به ۱۳۶ میلیون نفر، پنجمین جایگاه را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این پیشبینی، ایران نیز با افزایش ۱۱ درصدی، در سال ۲۰۲۳، بیش از ۵۵ میلیون مصرف کننده خواهد داشت.

در عین حال، رشد مصرف کنندگان در همه کشورها مشاهده نمی شود. انتظار می‌رود روسیه و آلمان دچار رکود شوند، در حالی که ژاپن و ایتالیا حتی ممکن است شاهد کاهش تعداد مصرف کنندگان باشند، که این پیشبینی ها ارتباط مستقیمی با کاهش رشد جمعیت در این کشورها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *