بخش خدمات که حدود ۷۰ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور ژاپن را تشکیل میدهد، نقطه روشنی برای سومین اقتصاد بزرگ جهان بوده است و به جبران بخشی از فشار بر تولیدکنندگان از تقاضای ضعیف جهانی کمک کرده است.
شاخص نهایی مدیران خرید خدمات از ۵۱.۵ در دسامبر به ۵۳.۱ در ژانویه افزایش یافت و هفدهمین ماه متوالی رشد را رقم زد.
اقتصاددانان در اساندپی گلوبال اظهار کردند که رشد فعالیتهای خدمات قویتر همراه با کاهش ملایمتر در تولید، به افزایش کلی فعالیت بخش خصوصی برای اولینبار از اکتبر گذشته کمک کرد. جهش در فعالیتهای تجاری به تقاضای قوی و ارز ضعیف نسبت داده شد و سرعت رشد کسب و کارهای جدید به بالاترین حد چهار ماهه رسید.
بر اساس گزارش رویترز، اعتماد تجاری برای ۱۲ ماه آینده به قویترین سطح از ماه می رسیده است. شاخص مدیران خرید ترکیبی که ترکیبی از ارقام فعالیتهای تولیدی و خدماتی است، از ۵۰ در دسامبر به ۵۱.۵ در ژانویه رسید.