امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نقش موثر اتحادیه ها در کمک به رشد اقتصاد کشورو خدمت رسانی به مردم

در خصوص نقش اتحادیه ها علی الخصوص اتحادیه تعمیرکاران خودرو در بهره وری و ایجاد بستری مناسب جهت بهره مندی مردم از خدمات مناسب خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایران و روسیه گفتگویی با آقای علیرضا صقا صفت از کارشناسان برجسته و با سابقه این حوزه داشتیم که در ذیل مشروح آن را میخوانید .
در ابتدا از ایشان در مورد نقش اصلی اتحادیه ها در کمک به رشد اقتصاد  سوال شد ایشان اظهار کرد: با توجه به رشد روز افزون تکولوژی و صنعت در جوامع، لزوم داشتن ساختار مناسب در جهت ساماندهی و نظم دادن به عملکرد این صنایع و همسو کردن آنها با اهداف متعالی و پیشرفت روز افزون کشور ایجاد سندیکاها یا اتحادیه های تخصصی الزامی است، اتحادیه ها بازوی اصلی و نقش آفرین هستند که باعث کمک به رشد فراوان اقتصاد کشور خواهند شد

ایشان با بیان مثال از صنعت خودرو و مشکلات ومعضلات این صنعت از عدم اجرای قوانین یا فقدان قوانین بازدارنده و عدم تعهد مدیران دولتی در صنعت خودروی کشور و حضور مافیای منفعت طلب از معضلات اصلی این صنعت یاد کردند.

ایشان در ادامه افزودند: عدم تدوین طرح توسعه و یا چشم انداز همچنین عدم تعهد و توجیه مدیران این بخش در مسیر حرکت صحیح در راستای توسعه شغلی و رشد اقتصادی باعث متضرر شدن بخش های خصوصی و بیکاری افراد تحت پوشش آنان شده است.

این کارشناس حوزه خودرو با بیان اینکه در صنعت خودرو و ناوگان فرسوده حمل و نقل بخش عمده هزینه ها مربوط به قطعات یدکی و تعمیرات آنهاست وجود اتحادیه ای مانند اتحادیه تعمیرکاران خودرو و اتحادیه های همگن در راستای تامین قطعات و لوازم یدکی و حمایت از آنها را در راستای تامین امنیت شغلی وبرخورداری از امکانات لجستیکی و هماهنگی با دستگاه های زی ربط با برگزاری جلسات متعدد و مرور قوانین ضروری دانست.

این کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: در صنعت خودرو، قطعات یدکی اکثرا وارداتی هستند که حتی قطعات قاچاق نیز در بازار به فروش می رسندیعنی عملاتولید، واردات، توزیع بصورت قانونمند نبوده و فاقد نظارت کافی است.

وی افزود: در نبود سیاستگذاری درست، شاهد آشفته بازار قطعات یدکی خودرو هستیم، این درحالیست که این قطعات قاچاق و تقلبی با قیمت گزافی به مشتریان فروخته می‌شوند، اما متاسفانه هیچگونه کیفیتی ندارد، که این موضوع تبعات بسیار جبران ناپذیری از جمله افزایش تصادفات جاده‌ای  و بار هزینه بر دوش مصرف کنندگان را به همراه دارد.

علیرضاصفاصفت گفت: دستگاه‌های نظارتی باید به بازار قطعات یدکی ورود کرده و علاوه بر اینکه از فروش قطعات تقلبی جلوگیری کنند، با تشدید نظارت‌ها جلوی فروش این قطعات را  که گرانتر از ارزش واقعی آن‌هااست بگیرند.

این کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: اتحادیه تعمیرکاران خودرو با تاسیس تعاونی و آسیب شناسی در سطح این صنعت مهم، راهکارهای مناسب و قابل اجرائی را با کمترین هزینه در جهت منافع عموم مردم پیدا کرده و ارائه
می نماید.

وی در پایان گفت: این اتحادیه با ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات به شهروندان و مشتریان خود با ایجاد یک اپلکیشن جهت خرید به موقع و امن لوازم یدکی همچنین برخورداری از خدمات تعمیرگاهی در اسرع وقت زیر ظر اتحادیه همچنین برگزاری سمینارها و  دوره های آموزشی مختلف و حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی مرتبط توانسته است گام بلندی در مسیر توسعه و خدمت رسانی به  مردم عزیز ایران بردارد . از این جهت است که  با حمایت از اتحادیه ها میتوان به نظارت درست و خدمت رسانی بهتر هم به مصرف کننده و هم به فعالین هر صنف دست یافت .

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی