دستیار پوتین:همکاری ایران و روسیه درشرایط فعلی بسیار مهم است

دستیار پوتین:همکاری ایران و روسیه درشرایط فعلی بسیار مهم است

به گزارش پایروس ،یوری اوشاکوف روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نهمین نشست بین‌المللی پریماکوف در مسکو گفت: همکاری نوین ایران و روسیه که در زمان یوگنی پریماکوف دیپلمات روس آغاز شد، امروز بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین در این نشست با اشاره به بحران غزه گفت: خاورمیانه یک بار دیگر به دلیل سیاست‌های مخرب آمریکا و تمایل آن‌ها به باز کردن گره فلسطین با توسل به ایده‌های خود شعله‌ور است.

به گفته وی، شرایط تراژیک خونبار فعلی در غزه به دلیل طرز نگرش غربی‌ها دور از انتظار نبود.

این سیاستمدار روس خاطرنشان کرد: سیاست آمریکا در افراط از یک سوو انحصار طلبی در حل و فصل مساله فلسطین و اسرائیل از سوی دیگر به بحران کنونی منجر شد

به گفته وی، ایالات متحده و متحدانش در حال از دست دادن اقتدار اخلاقی خود در بحران فلسطین و اسرائیل هستند و تمایل خاورمیانه برای تقویت حاکمیت خود مشهود است.

اوشاکوف تاکید کرد: وضعیت کنونی موضوع اوکراین نتیجه نادیده گرفتن منافع روسیه و لجاجت ناتو بود که سیستم امنیتی پیشنهادی را کنار گذاشت.

وی اظهار کرد: روسیه، به عنوان رئیس آتی بریکس، متوجه اهمیت ادغام اعضای جدید در ساختار و افزایش وزن بریکس در امور جهانی است.

اوشاکوف خاطرنشان کرد: دوران جهان تک‌قطبی رو به پایان است.

در نهمین نشست پریماکوف که دوشنبه ششم آذرماه ۱۴۰۲ با موضوع «افق‌های پساجهانی‌سازی» در مسکو آغاز به کار کرد، ۸۰ مهمان خارجی از ۳۱ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده‌اند و شکل‌گیری جهان چندقطبی را مورد بحث قرار می دهند.

سرگی لاوروف وزیر امور خارجه و الکسی لیخاچف مدیرعامل شرکت روس اتم از دیگر مقامات روس حاضر در این نشست ۲ روزه هستند.

نشست بین‌المللی پریماکوف هر ساله با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران برجسته در حوزه اقتصاد جهانی و روابط بین‌الملل در مسکو برگزار می‌شود. این نشست به یاد یوگنی پریماکوف دیپلمات مشهور، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه پیشین روسیه نام‌گذاری شده است.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی