امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نماینده کنگاور: شرکت های بیمه فقط بدنبال گرفتن حق بیمه هستند

نماینده کنگاور: شرکت های بیمه فقط بدنبال گرفتن حق بیمه هستند

علی رضایی با هشدار نسبت به عملکرد شرکتهای بیمه به خبرنگار پایروس گفت: شرکتهای بیمه فقط بدنبال گرفتن حق بیمه هستند و هنگامی که قرار است خسارت بدهند، آنقدر چالش و مانع ایجاد می کنند تا از پرداخت خسارت فرار کنند.

وی با اشاره به ۱۳ آذر، روز بیمه گفت: اکنون در هفته بیمه قرار داریم و بهترین فرصت برای بررسی عملکرد بیمه هاست.

نماینده کنگاور در مجلس شورای اسلامی از بیمه به عنوان یک رابطه دو طرفه یاد کرد و گفت: مردم زمانی به سوی بیمه گرایش پیدا می کنند که خدمات مناسبی در قبال حق بیمه های پرداختی دریافت کنند، اما به غیر از نارضایتی، چیز دیگری وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه شرکتهای بیمه باید خدماتی به مردم بدهند و شرایطی درست کنند که مردم با رغبت، با انگیزه و با علاقه به استقبال بیمه بروند گفت: بیمه شدن و گرفتن حق بیمه بسیار آسان است اما انجام تعهدات از سوی بیمه ها با موانع بسیاری صورت می گیرد که همین امر باعث دلسردی مردم از بیمه ها شده است.

رضایی با اشاره به تنوع بیمه و پوششهایی که ارایه می دهند گفت: آنقدر هدفگذاری کرده اند که مردم خودشان، ماشینشان، زمین کشاورزی‌شان، منزلشان، مغازه‌شان، شغلشان، عمرشان و خلاصه همه چیزشان را می توانند بیمه کنند، ولی در صورت بروز حادثه یا سانحه، شرکتهای بیمه پاسخگو نیستند.

وی از میزان بالای حق بیمه ها انتقاد کرد و گفت: تورم و گرانی بیداد می کند و بسیاری از مردم به ویژه دهک های پایین جامعه نگران تامین نان سفره هایشان هستند، در این شرایط چگونه انتظار داریم بابت انواع بیمه ها، حق بیمه بپردازند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط زندگی برای مردم سخت شده است گفت: بار گرانی و تورم در ابعاد معیشتی، اقتصادی و مالی بر دوش مردم سنگینی می کند و باید هزینه های زندگی شان را اولویت بندی کنند که بیمه در رتبه های بعدی قرار دارد.

وی با اعلام اینکه وقتی اعضای یک خانواده با انواع بیماری ها دست به گریبان هستند، چرا بیمه ها پاسخگو نیستند گفت: در حالی که هزینه های درمانی بیداد می کند و بیمه ها نسبت به پرداخت هزینه های درمانی درست عمل نمی کنند، مردم حتی برای درمان نیز رغبت نمی‌کنند به سوی بیمه ها بروند و نه تنها شاهد رشد بیمه ها نیستیم بلکه عقب نشینی مردم از بیمه رخ می دهد.

رضایی با تاکید بر اینکه بیمه های اجباری نیز با بی رغبتی مردم رو به رو می شود گفت: با وجود بیمه هایی همچون شخص ثالث که اجباری است و چنانچه خودرویی بیمه شخص ثالث نداشته باشد، جریمه می شود، بسیاری از خودروها بیمه ندارند که این زنگ خطر برای آنهایی است که در نتیجه حادثه رانندگی منجر به فوت، به زندان می افتند که نمونه هایی از آن را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه مردم می دانند که باید حوادث احتمالی را با بیمه مدیریت کنند گفت: در بحث بیمه‌هایی که اجباری نیست، اگر شرایط راحت و خدمات مناسب باشد، مردم جلو می‌آیند و استقبال می‌کنند.

نماینده  کنگاور با تاکید بر اینکه شرایط بیمه برای مردم سخت است گفت: حق بیمه ها گران است و چون مردم درآمد ندارند، استقبال نمی کنند، اما اگر مقداری حق بیمه ها ارزانتر باشد و مشوق‌هایی ایجاد شود، مردم استقبال می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بیمه برای زندگی مردم موثر است گفت: نقش بیمه مثبت است، اما باید مردم به این درک و باور برسند که بیمه می تواند بسیاری از بحران های زندگی شان را مدیریت کند که این هم نیاز به فرهنگ سازی دارد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی