امروز ۲۸ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ممنوعیت پرداخت رمز ارزی را برای مشتریان بریتانیایی بانک چیس از ۱۶ اکتبر

بانک دیجیتال

به گزارش پایروس به نقل از تجارت‌نیوز، در ایمیلی که اخیرا توسط بانک چیس منتشر شده، آمده است: اگر شما پرداختی مربوط به دارایی‌های رمز ارزی انجام دهید، آن را رد خواهیم کرد.

بانک چیس تاکید کرد، مشتریانی که سعی در انجام پرداخت رمز ارزی دارند، اعلان‌های مربوط به تراکنش ردشده دریافت خواهند کرد. پس از انتشار این خبر مشتریان مجبور شدند از بانک‌ها یا ارائه دهندگان دیگر برای سرمایه گذاری‌های رمز ارزی خود استفاده کنند.

محدودیت پرداخت رمز ارزی در چیس

چیس افزایش کلاهبرداری‌های مربوط به دارایی‌های کریپتویی را دلیل اجرای این محدودیت‌های جدید بر معاملات ارزهای دیجیتال عنوان کرد. این منطق با محدودیت‌های مشابه اعمال شده توسط سایر بانک‌های بریتانیا در گذشته نیز مطابقت دارد.

سخنگوی Chase U.K در ایمیلی گفت: ما متعهد هستیم که به حفظ امنیت پول مشتریان خود کمک کنیم. ما شاهد افزایش تعداد کلاهبرداری‌های رمزنگاری شده که مصرف کنندگان بریتانیایی را هدف قرار می‌دهند، هستیم؛ بنابراین تصمیم گرفته‌ایم از خرید دارایی‌های رمزنگاری شده در کارت نقدی Chase جلوگیری کنیم.

در این بازه زمانی، پیداکردن یک بانک دوست‌دار رمز ارز در بریتانیا می‌تواند چالش برانگیز باشد، زیرا بسیاری از موسسات اعتباری بریتانیا قبل‌تر دسترسی مشتریان به ارزهای دیجیتال را محدود یا مسدود کرده بودند.

اداره رفتار مالی (FCA)، ناظر مالی بریتانیا، به دلیل عدم تمایل بانک‌ها به ارائه خدمات به صنعت کریپتو، مبادلات بین بانک‌ها و شرکت‎ های رمزنگاری را تسهیل کرده است.

همچنین، اخیراً چندین بانک دیگر در بریتانیا محدودیت‌هایی را برای ارزهای دیجیتال اعمال کرده‌اند. برای مثال، یکی از بانک‌های مهم کشور، اوایل سال جاری اعلام کرد که پرداخت به صرافی‌های رمزنگاری با استفاده از کارت‌های اعتباری خود را ممنوع می‌کند و محدودیت هزینه روزانه ۵۰۰۰ پوند را برای حساب‌های جاری در تراکنش‌های کریپتو تعیین می‌کند.

به طور مشابه، در ماه فوریه، HSBC نیز محدودیت‌هایی را برای خرید ارزهای دیجیتال اعمال کرد و مشتریان را از استفاده کارت‌های اعتباری HSBC برای چنین تراکنش‌هایی منع کرد. نهادهای نظارتی نیز اقداماتی را علیه ارزهای رمزنگاری شده انجام داده‌اند؛ به‌طور مثال، FCA چارچوب جدیدی را برای تبلیغات کریپتو ارائه کرده است.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی