امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقام روس: برای تامین تجهیزات پارک‌های روسیه از ایران آماده همکاری هستیم

همکاری نظامی ایران و روسیه

به گزارش پایروس به نقل از ایرنا، محمد حسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با دنیس سرگیویچ تسوکانوف، مدیر انجمن پارک‌های روسیه و الکسی ریتئوم، رییس شورای انجمن پارک‌های روسیه و مدیر توسعه جامعه روسیه برای حفاظت از طبیعت معاون دومای روسیه درباره چگونگی همکاری بیشتر ایران و روسیه در حوزه پارک‌ها، فضای سبز و گردشگری دیدار و گفت‌وگو کرد.

دنیس سرگیویچ تسو کانوف مدیر انجمن پارک‌های روسیه که به ایران سفر کرده است، در این دیدار، از منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد و شهرداری تهران برای حضور در نمایشگاهی در حوزه فضاهای شهری و پارک‌ها در مسکو دعوت کرد.

وی بعد از شرکت در همایش تجاری پارک‌ها، فضاهای عمومی و توسعه شهر از مسکو تا تهران اظهار امیدواری کرد: تجهیزات ساخت ایران در پارک‌های روسیه قرار بگیرند.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم نمونه‌هایی‌ از تجهیزات کشور روسیه را نیز در پارک‌های ایران ببینم.

مقام روسی: برای تامین تجهیزات پارک‌های روسیه از ایران آماده همکاری هستیم

الکسی ریتئوم، رییس شورای انجمن پارک‌های روسیه و مدیر توسعه جامعه روسیه برای حفاظت از طبیعت معاون دومای روسیه نیز در دیدار با مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، درباره تفاوت پارک‌های ملی و جنگلی در روسیه صحبت کرد و گفت: به دستور رییس جمهور روسیه از ماه سپتامبر ۲۰۲۳ بخشنامه‌ای در راستای مراقبت از محیط زیست روسیه امضا شد تا به موجب آن شرایط برای بازدید عموم از پارک‌های ملی و جنگلی تسهیل شود. به همین جهت در حال حاضر روند مدیریتی ما در اداره این پارک‌ها تغییر کرده و در حال تبدیل شدن به اکوپارک هستند.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد تا یک بار دیگر بتواند به ایران سفر کند و درخواست کرد: نمونه‌هایی از گیاهان ایران را به باغ‌های کشور روسیه منتقل کنند.

سید محمدحسین حجازی نیز در این دیدار با اشاره به سفر قبلی هیاتی از شهرداری تهران به مسکو گفت: ما در سفر به روسیه از دو پارک «ودنخا» و «زاریادی» بازدید کردیم و آمادگی شرکت در نمایشگاه‌های مرتبط با گردشگری و فضاهای شهری از جمله پارک‌ها را داریم.

وی افزود: ظرفیت‌ها و دغدغه‌هایی که شما در فضای سبز شهری دارید در ایران توسط سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران مدیریت می‌شود که در روزهای آتی جلسه‌ای با مدیر این بخش و بازدیدهایی از پارک‌ها و فضاهای سبز شهر تهران خواهید داشت.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد همچنین اظهار کرد: در سفر به مسکو از برخی تم پارک‌های شما بازدید کردم و فرصتی ایجاد کردیم تا شما هم از تم پارک‌های ایران بازدید کنید تا شرایطی برای انتقال تکنولوژی و فضاهای سبز ایران به روسیه به وجود بیاوریم.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی