امروز ۱ دی ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شاخص کلیدی موفقیت روابط‌ عمومی، حل مسائل و تعارض‌های ارتباطی است

دکتر حمید شکری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پایروس گفت:شاخص کلیدی موفقیت روابط عمومی را در حل مسائل و

تعارض‌های ارتباطی سازمانی و اجتماعی  است.

حمید شکری خانقاه با بیان اینکه حل مسائل ارتباطی در نهایت به موفقیت شخصی، سازمانی و حتی اجتماعی منجر می شود، می‌گوید: روابط عمومی حرفه‌ای با تدوین

یک برنامه راهبردی، و با ارائه یک پیشنهاد ارتباطی مناسب به اشخاص مناسب، از چند کانال مناسب، در یک زمان مناسب و برای حصول به یک نتیجه مؤثر و مناسب،

دغدغه‌های ارتباطی را حل و مدیریت می‌کند.

نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی، رسالت اصلی روابط عمومی را مدیریت ارتباطات استراتژیک عنوان و تأکید می‌کند: روابط عمومی راهبردی،

با هوشمندیِ استراتژیک و با بهره گیری از جوشش، تحلیل و کنترل، از داده‌محوری به سمت دانش و خرد ارتباطی حرکت می‌کند و خود و دیگران را از تنگنای زندگی ماشینی

به سمت دنیای انسانی سوق می‌دهد. این استاد دانشگاه و استراتژیست ارتباطی، ادامه می دهد: روابط عمومی حرفه‌ای، داده، محاسبه، واقعیت و

مشاهده را ناکافی می‌داند و در نهایت در آنجا که به محدوده رسالت و ماموریت او مربوط می شود، انسانها، سازمانها و اجتماع را به سمت آرمانها،

خواسته‌ها و احساسات انسانی هدایت می کند.

شکری خانقاه معتقد است: درخت روابط عمومیِ هوشمند، با مسئله‌شناسی، برنامه‌مداری، استراتژی‌محوری، فرآیندگرایی، تفکر راهبردی و

نگرش ارتباطی، آبیاری می‌شود و ثمره آن، موفقیت و حل تعارض‌های ارتباطی فردی، سازمانی و اجتماعی است.

وی این فرآیند روابط عمومی را به کنش میکل‌آنژ تشبیه می‌کند و می‌گوید: همان‌طور که این مجسمه‌ساز، سنگ‌های بدقواره را به نمادهای بی‌‌نظیری تبدیل می‌کرد،

روابط عمومی‌ها هم با پروردن و تجسم یک رؤیا، زواید و حواشی و بخش‌های اضافی و غیرضرور روابط اجتماعی را می‌زدایند و

با ترسیم چشم انداز، همواره با برنامه‌ریزی استراتژیک، به حل مسائل مهم سازمانی و اجتماعی می‌اندیشند.

این دکترای تخصصی مدیریت ارتباطات و روابط عمومی استراتژیک، همچنین به سخن پائولوکوئیلو در کتاب کیمیاگر استناد و اضافه می‌کند:

هرکدام از ما در عرصه‌های زندگی شخصی، اجتماعی و سازمانی خود باید خالق یک اثر هنری باشیم و راهِ خلق این اثر، آن است که

در مواجهه با مشکلات، موانع و سنگ اندازی‌ها کنار نکشیم، بلکه خود را کشف و با کیمیاگری، افسانه ذهنی و مأموریت ارتباطی شخصی و اجتماعی خود را

به یک پدیده واقعی تبدیل و هدف خود را محقق کنیم.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی