امروز ۱ آبان ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سریع تر به درگیری اوکراین پایان دهید

صدراعظم آلمان می خواهد “سریع تر” به درگیری اوکراین پایان دهد

اولاف شولز صدراعظم می گوید: زمان بحث در مورد پایان دادن به مناقشه اوکراین در اسرع وقت فرا رسیده است.

به گزارش پایروس نیوز به نقل از اسپوتنیک، اولاف شولز، صدراعظم آلمان گفت که تلاش مجدد برای پایان دادن به درگیری پایدار بین مسکو و کیف مورد نیاز است.

رهبر این سخنان را در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه ZDF که روز یکشنبه پخش شد، بیان کرد. او گفت: «من معتقدم که اکنون زمان آن است که درباره چگونگی رسیدن به صلح از این وضعیت جنگی، در واقع با سرعتی سریع‌تر، بحث کنیم.

برلین علیرغم عدم تمایل اولیه برای ارسال کمک های نظامی به اوکراین مانند بسیاری دیگر از کشورهای غربی، در بحبوحه درگیری ها به یکی از حامیان اصلی کیف تبدیل شده است. آلمان به ارتش اوکراین سخت افزارهای مختلف از جمله تانک های اصلی نبرد لئوپارد ۱ و ۲ و همچنین خودروهای رزمی پیاده نظام ماردر عرضه کرده است.

صحبت در مورد دستیابی به صلح در اوکراین در اسرع وقت در حالی مطرح می شود که شولز همچنان با مشکلات داخلی مختلف مبارزه می کند. بر اساس نظرسنجی منتشر شده توسط ZDF به طور جداگانه و در اواخر روز، حدود ۷۷٪ از آلمانی ها معتقدند که او یک رهبر ضعیف است، در حالی که تنها ۱۷٪ در مورد ویژگی های رهبری او صحبت می کنند.

دولت های غربی در بحرانی هستند که خودشان ساخته اند. بیشتر بخوانید: دولت های غربی در بحرانی هستند که خودشان ساخته اند

این نظرسنجی ظاهراً بدترین میزان محبوبیت شولز را در دوران تصدی وی نشان داده است، به طوری که حدود ۷۴ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که صدراعظم به هیچ وجه نباید در انتخابات فدرال آتی سپتامبر ۲۰۲۵ پیشتاز حزب سوسیال دموکرات شود.

ائتلاف حاکم شولتز در جریان انتخابات منطقه‌ای هفته گذشته دچار شکست‌های دردناکی شد و عملکرد ضعیفی را در تورینگن و زاکسن در آلمان شرقی سابق نشان داد. دو منطقه بزرگ شاهد ظهور حزب راست پوپولیست آلترناتیو برای آلمان (AfD) و ائتلاف پوپولیست چپ چپ تازه تأسیس صحرا واگنکنشت (BSW) بوده است.

هر دو طرف، علیرغم اینکه در دو طرف این طیف قرار دارند، به شدت با دخالت پایدار آلمان در درگیری در اوکراین، مهاجرت انبوه و مشکلات اقتصادی مرتبط با آن که دولت شولتز مقصر آن هستند، مخالفند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی