امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راه‌اندازی سامانه “شحباز” در بخش امور شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر داخلی و بین المللی

به گزارش پایروس به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل این سازمان اظهارداشت: این سامانه با هدف شفاف سازی فرایندها، بهبود و تسریع در خدمات،پاسخگویی به متقاضیان، رضایت مندی شهروندان در حوزه حمل و نقل ایجاد و توسعه یافته است.

وی افزود : این سامانه که بخش امور شرکت ها و موسسات حمل و نقلی سازمان را به درگاه ملی مجوز ها نیز متصل می نماید قادر است با زمان‌سنجی امور مربوط به فرایند ثبت شرکت های حمل و نقلی، گلوگاه ها را شناسایی و زمان صدور مجوز فعالیت شرکت را کاهش دهد.

معاون حمل و نقل این سازمان، در مراسم افتتاحیه و آموزش سامانه شحباز در بخش امور شرکتها، برای کاربران استانی کل کشور که شنبه ۳ تیر ماه در مرکز توسعه آموزش، مطالعات و فناوری سازمان برگزار شد، اظهار داشت: سامانه شحباز (سامانه شرکت‌های حمل و نقل و بازارگاه‌ها) ظرفیت زیرساختی قوی و بسیار مناسبی است که سازمان با بهره مندی از آن می تواند رضایتمندی خوبی را برای متقاضیان تاسیس شرکتها و نیز شرکتهای حمل و نقل موجود با ایجاد شفافیت و بررسی زمانبندی مجاز پاسخگویی در فرایند مربوطه ایجاد نماید.

وی افزود: سابق بر این ظرفیت‌ بخش بازارگاه‌ها، ثبت اطلاعات تخلفات شرکت‌ها و کمیسیون‌های رسیدگی به شکایات در این سامانه وجود داشت و مورد بهره برداری قرار گرفته بود. اما اکنون سامانه قدیمی ثبت و امور مدیریت شرکت‌های حمل و نقل از دسترس خارج و فرایند های مربوطه در سامانه شحباز اجرایی می گردد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: با توجه به رویکرد خدمات محوری سازمان به ویژه در بخش شرکت های دانش بنیان و ارائه خدمات فناورانه به متقاضیان، این سامانه در آینده خدمات متنوعی را به ذینفعان در بخش های گوناگون و از طریق اپلیکیشن های کاربردی ارائه نماید که در طرح های توسعه ای آن می بایست مد نظر قرار گیرد.

شهرکی خاطرنشان کرد: کارشناسان حوزه حمل و نقل باید با روزآوری دانش خود، از طریق تبادل تجارب خود در حوزه فناوری نسبت به بهبود مستمر سامانه و توسعه آن کمک و همکاری نمایند

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی