امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ترک اعتیاد با جدیدترین روش با مشارکت های مردمی/ راه‌اندازی مثلث موفق ترویج کتابخوانی

معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 14 تهران از اجرای طرح های اجتماعی – اقتصادی موفق در این منطقه تهران با مشارکت و استفاده از ظرفیت های مردمی خبر داد.

محمد حسین شیخ سفلی معاون اجتماعی شهرداری منطقه ۱۴ در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پایروس با بیان این مطلب گفت: منطقه ۱۴ شهرداری تهران جزو مناطق پرجمعیت و پرتراکم است که نیاز به اجرای طرح ها و خدمات رفاهی – اجتماعی بسیاری دارد و از این رو همه در صدد هستیم تا با تمام امکانات شهرداری و همچنین مشارکت های مردم منطقه گام های رو به جلو را برداریم، افتتاح دوربرگردان بلوار ابوذر با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان که گره ترافیک ۳۰ ساله منطقه به همراه مشکل هدررفت زمان و انرژی ناشی از ماندن در ترافیک را حل کرد و رضایت کامل مردم را به همراه داشت. همچنین احداث پارک گیاهشناسی، انجام ۴۸ هزار متر آسفالت طی چند ماه اخیر انجام گرفته یا همزمان با ایام مبارک دهه فجر به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

او درباره مسئولیت های اجتماعی شهرداری و همچنین طرح های انجام شده یا در دست اقدام گفت: اصلی‌ترین اقدام شهرداری منطقه ۱۴ رصد و رسیدگی به معتادان، کارتن خواب ها و بی خانمان های منطقه با کمک NGO ها و آموزش های بسیار مطلوب جهت ترک اعتیاد بدون بستری شدن در کمپ ها در کنار نزدیک‌ترین بستگان آن ها مانند مادر، پدر، خواهر و …. است که تاکنون نتایج موفقی به همراه داشته است. در راستای اجرای این طرح که از حدود ۳-۴ سال قبل تاکنون اجرا شده است حدود ۸۰۰ نفر با کمک های مالی خیرین و مسئولیت اجرایی و همیاری معاونت اجرایی شهرداری منطقه ۱۴ موفق شده‌اند تا از جرگه معتادان خارج شوند.

او در ادامه از ترویج فرهنگ کتابخوانی و اجرای طرح های ویژه به خصوص در هفته کتاب خبر داد و افزود: به منظور برقراری انس بیشتر بین گروه سنی نوجوان و جوان با کتابخوانی و جدایی بیشتر آن ها از فضای مجازی، اقدام به توسعه سرای محله در این شهرداری کرده‌ایم وسعی کردیم تا در هر سرای محله کتابخانه های محلی را توسعه دهیم و با هماهنگی وزارت ارشاد و آموزش و پرورش نیز سعی کردیم تا با برقراری ارتباط نزدیک تر با کتابخانه های مساجد و برقراری این سه ضلع مثلث کاملی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی گام های مهمی برداشتم .

شیخ سفی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی به منظور تسریع و تسهیل طرح های مختلف یکی از الگوهایی است که شهرداری منطقه ۱۴ تا کنون به آن پرداخته است و در این راستا موفق شده تا کیفیت و کمیت طرح های مختلف را بیش از پیش و عملیاتی کند.

معاون اجتماعی شهرداری منطقه درباره ضرورت پرداختن به مقوله پسماندها و آب های سرگردان گفت: جمع آوری زباله های یکی از هزینه برترین کارها در حوزه شهری محسوب می شود که در صورت همیاری و تعامل مردم در تفکیک زباله ها می توان هزینه های سنگین این فرآیند را معطوف اجرای طرح های عمرانی و … کرد. از سوی دیگر آب های سرگردان در منطقه نیز یکی از دغدغه های شهرداری ها از جمله شهرداری منطقه ۱۴ محسوب می شود و از این رو سعی کرده‌ایم با راه اندازی تصفیه خانه های کوچک در مسیر بلور ابوذر و … با مهارکردن این آب ها، به بخش آبیاری درختان و … در منطقه بیشتر رسیدگی کنیم.

شیخ سفلی در پایان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲هزار برنامه با مشارکت شهروندان منطقه در ایام و مناسبت ها برگزارشده است، با تاکید بر اینکه دغدغه ما در مدیریت شهری حل مشکلات مردم و رفع نیازهای فرهنگی است ، بر همکاری با نهادهای خدمت رسان برای شناسایی ظرفیت ها، چالش ها برای برنامه ریزی بهتر در خصوص اجرای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی متناسب با نیاز و سلیقه شهروندان به ویژه نسل جوان تاکید کرد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی