امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

این جنگ شرایط متفاوتی دارد

پایگاه خبری پایروس،  سید حسن تهرانی ذبیح‌الله اعظمی ساردویی، از تاثیرات جنگ فلسطین بر اقتصاد ایران خبر داد و گفت: هر تنشی ولو کوچک در هر نقطه از جهان، بازارهای اقتصادی را در هر گوشه جهان به هم می‌ریزد.
وی با یادآوری اینکه در جنگ روسیه نیز شاهد بحران های اقتصادی بودیم گفت: حمله روسیه به اوکراین علاوه بر اینکه بر اقتصاد روسیه و اوکراین اثرات مخربی بر جای گذاشت، اقتصاد ایران و جهان را نیز متاثر کرد.
نماینده جیرفت در مجلس شورای اسلامی از شرایط متفاوت جنگ ها خبر داد و گفت: مهم این است که جنگ چقدر طول بکشد و تاثیر آن چه میزان و چقدر ادامه داشته باشد.
وی با اعلام اینکه دلار در یک شرایط احساسی بالا رفت گفت: واقعیت این است که ایران در جنگ فلسطین هیچ نقشی ندارد، به همین دلیل باید از بحران های قیمتی در ایران تعجب کنیم.
اعظمی با تاکید بر اینکه بحران اقتصادی زیاد  پایدار نمی ماند گفت: پس از گذشت مدتی و هنگامی که مشخص شد کشورها در این جنگ نقشی ندارند، همه چیز به حال عادی باز می گردد، به همین دلیل امیدواریم پس از گذشت مدتی قیمت دلار به روزهای گذشته بازگردد و حتی پایین‌تر بیاید.
وی در پاسخ به اینکه آیا می‌توان بحران اقتصادی ناشی از جنگ یا چالش های سیاسی در دیگر کشورها را مدیریت کرد گفت: باید بپذیریم که بحران اقتصادی ناشی از جنگ فلسطین تنها گریبان‌گیر ایران نیست، بلکه تمامی جهان را متاثر کرده،  همانطور که جنگ ایران با عراق سالها جهان را متاثر کرده بود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجهیزات نظامی اسرائیل گفت: اسرائیل کشوری تا بن دندان مسلح است و از بمب اتم گرفته تا موشک و دیگر تجهیزات نظامی را دارد، بنابراین جنگ با این کشور نمی‌تواند به این سادگی باشد و هر لحظه امکان دارد یک رفتار غیر انسانی و غیر اخلاقی از سوی اسرائیل سر بزند.
وی با اعلام اینکه جنگ اخیر نشان داد اسراییل چیزی در چنته ندارد و نمی تواند در مقابل مقاومت و تهاجم فلسطینیان مقاومت کند گفت: بنابراین باید منتظر روزهای آینده ماند و پس از گذشت مدتی در این خصوص اظهار نظر کرد.
اعظمی با تاکید بر اینکه باید ببینیم جنگ چند روز طول می کشد گفت: باید ببینیم چه کشورهایی دست بر پشت اسراییل می گذارند و چه اقداماتی برای دفاع از اسراییل صورت می گیرد. به همین دلیل همه چیز در آینده و پس از واکنش های جهانی تغییر می کند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی