کارشناس ژئوپلیتیک: چین و روسیه برای ایجاد صلح در جهان تلاش می کنند

کارشناس ژئوپلیتیک: چین و روسیه برای ایجاد صلح در جهان تلاش می کنند
به گزارش پایروس به نقل از اسپوتنیک، توماس ویر پاوکن دوم، مشاور ژئوپلیتیک مستقر در پکن در مورد سفر بایدن به اسرائیل و مجمع “یک کمربند و یک جاده” در پکن اظهار نظرکرد.
وی گفت: امروز، بایدن در حالی از اسرائیل بازدید می کند که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مجمع “یک کمربند، یک جاده” با با یکدیگر دیدار می کنند. تفاوت های قابل توجهی بین دیدار بایدن با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و دیدار پوتین با شی جین پینگ وجود دارد. تفاوت ها اساساً تقریباً مانند شب و روز بین صلح و جنگ است. و اسرائیل در حال تدارک یک ضد حمله است تا اساساً به غزه حمله کند و احتمالاً بیشتر فلسطین را تصرف کند، نه فقط حماس را از بین ببرد. با این اوصاف، توجه به این نکته بسیار مهم است که جنگ در راه است و خیلی زود فرا می رسد. بایدن در تلاش برای توقف جنگ نیست.
این کارشناس تصریح کرد: بایدن قصد دارد در کنار اسرائیل بایستد زیرا ایالات متحده از دیرباز متحد اسرائیل بوده است و اسرائیل از طریق گروه های لابی گر خود با حزب دموکرات روابط بسیار نزدیکی دارد و پول زیادی را به کمپین ریاست جمهوری بایدن و همچنین به کمیته ملی دموکرات کمک کرده است.
وی افزود: با این حال، به احتمال زیاد جنگ رخ خواهد داد و اسرائیل آنچه را که از آمریکا می‌خواهد، یعنی تسلیحات بیشتر، حمایت بیشتر، به دست خواهد آورد. هیچ راه دیگری به نظر نمی رسد. اگر اسرائیل بر جنگ پافشاری کند، بایدن از اسرائیل حمایت خواهد کرد. و اگر جنگ بین اسرائیل و حماس رخ دهد، گسترش خواهد یافت و بسیار وخیم خواهد شد.
وی تاکید کرد: ما می توانیم شاهد جنگ جهانی سوم باشیم. ایران می تواند دخالت کند. لبنان، سوریه بخش اعظم خاورمیانه این کار را خواهد کرد. و آنچه جالب است این است که بلینکن از همه این کشورهای خاورمیانه بازدید کرد و ادعا کرد که همه چیز فوق العاده خواهد بود و بایدن به نوعی همه چیز را درست کند.
توماس ویر پاوکن دوم اظهار کرد: خب، بایدن صادق نیست. او به ندرت صادق است. و این زمانی است که او احتمالاً بسیار ناصادق خواهد بود. و وقتی می بینید که جنگ رخ می دهد، نمی توان انکار کرد که ایالات متحده و اسرائیل از آن حمایت خواهند کرد. بایدن قرار نیست صلح را در خاورمیانه بیاورد. بایدن جنگ را برای خاورمیانه به ارمغان می آورد. این را به راحتی می توان درک کرد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی