ژنرال انگلیسی از آماده نبودن ناتو برای درگیری با روسیه خبر داد

به گزارش پایروس به نقل از اسپوتنیک، ریچارد شیرف گفت:”در شرق اروپا جنگ گسترده ای در هوا و زمین در جریان است. بنابراین شما باید در هوا ​​و زمین سرمایه گذاری کنید، اما آنها این کار را نکردند. سال گذشته در اجلاس مادرید ینس استولتنبرگ اعلام کرد که ناتو تعداد نیروهای آماده باش خود را به ۳۰۰ هزار نفرافزایش خواهد داد. این موضوع به سادگی اتفاق نیفتاد”.

وی خاطرنشان کرد که ناتو نتوانست روسیه را مهار کند و پس از پیوستن کریمه به این کشور در سال ۲۰۱۴، فرصت افزایش قدرت خود را از دست داد.

شیرف گفت: “آیا من مطمئن هستم که ناتو آماده جمع آوری نیروهایی است که برای جنگ متعارف با روسیه آماده باشند؟ نه، مطمئن نیستم.”

همانطور که وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرد، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، نه تنها تامین تسلیحات، بلکه آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها، دخالت دارند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در جریان رژه روز پیروزی در مسکو در ۹ می، گفت که جنگ دوباره علیه روسیه آغاز شده است، اما این کشور تروریسم بین المللی را پس زده، از ساکنان دونباس محافظت و امنیت خود را تضمین می کند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی