همبستگی بیت کوین و طلا ۵۰ درصد شد

به گزارش پایروس به نقل از تجارت‌ نیوز، بر اساس گزارش جدید تحقیقاتی کایکو، همبستگی قیمت بیت کوین و سهام‌های تکنولوژی در شاخص نزدیک ۱۰۰ (Nasdaq 100) به پایین‌ترین حد خود در سه سال اخیر رسیده است که نشان می‌دهد این دو قیمت در حال گسسته شدن از یکدیگر هستند.

در این میان، همبستگی قیمت رمزارز محبوب بیت کوین با طلا در هفته گذشته به بالاترین میزان در چند سال اخیر رسیده است. طلا و بیت کوین هر دو در سال جاری میلادی، رالی‌های قیمتی را تجربه کردند.

از بین رفتن همبستگی بیت کوین و نزدک ۱۰۰

کایکو، تهیه‌کننده داده‌های بازارهای مالی به‌ تازگی گزارشی درباره همبستگی قیمت بیت کوین و شاخص نزدک ۱۰۰ منتشر کرده است که نشان می‌دهد همبستگی این دو دارایی به سه درصد کاهش یافته است. شاخص نزدک ۱۰۰، شاخص بازار سهام است و نماینده قیمت ۱۰۰ شرکت غیرمالی از جمله اپل، مایکروسافت، تسلا، آمازون، متا و بسیاری از شرکت‌های مشهور حوزه تکنولوژی در بورس آمریکا است. بر اساس این تحلیل، شاخص نزدک ۱۰۰ نیز وارد روندی صعودی شده است و از سال گذشته میلادی تاکنون، رشدی ۲۰ درصدی را تجربه کرده است.

دلیل گسستگی بیت کوین و شاخص نزدک چیست؟

تحلیلگر شرکت کایکو درباره کاهش همبستگی بیت کوین و نزدک ۱۰۰ گفته است: دلیل اصلی کاهش همبستگی این است که بیت کوین به شدت تحت تاثیر رویدادها و اتفاقات دنیای رمزارزها قرار گرفته که تشدید فضای نظارتی بر این دارایی‌ها یکی از مثال‌های آن است. چنین رویدادهایی بر شرکت‌های حوزه تکنولوژی به اندازه رمزارزها تاثیر نگذاشته‌اند.

با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان این شرکت، مشخص شده است که فاصله (گپ) قیمتی بیت کوین و شاخص نزدک ۱۰۰ در دوشنبه هفته جاری به پایین‌ترین میزان خود از زمان سقوط صرافی FTX رسیده است. گزارش دیگری از همین مرکز نشان می‌دهد که بیت کوین و طلا توانسته‌اند به همبستگی بیش از ۵۰ درصدی برسند!

افزایش تعداد سرمایه‌گذاری بلندمدت در بیت کوین

این پلتفرم تحقیقاتی با بررسی داده‌های درون زنجیره‌ای نشان داده است که تعداد سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت کوین روندی صعودی داشته است و ممکن است که این طلای دیجیتال به جمع دارایی‌هایی مانند طلا به‌عنوان گزینه‌ای برای سرمایه‌گذاری بپیوندد.

حتی با وجود افزایش سخت‌گیری‌ های نظارتی و قانونی بر صنعت ارز دیجیتال در کشورهای مختلف، تعداد علاقه‌مندان با کاهش مواجه نشده است.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی