هلند: اعضای یک شبکه فعال در دور زدن تحریم‌های روسیه بازداشت شدند

هلند: اعضای یک شبکه فعال در دور زدن تحریم‌های روسیه بازداشت شدند

به گزارش پایروس به نقل از رویترز، این نهاد افزود که این افراد ۲ مرد و یک زن و اهل شهرهای دیمن و لاهه هستند.

مقام‌های هلند گفتند که عملیات بازداشت این سه نفر بخشی از یک اقدام گسترده بین‌المللی است که بخش‌هایی از آن در آلمان، لتونی، لیتوانی و کانادا نیز جریان دارد.

از زمان آغاز درگیری‌های مسلحانه با اوکراین، روسیه با تحریم های متعددی از سوی ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا و سایر کشورها علیه افراد، شرکت ها و کل بخش های اقتصاد ملی مواجه شده است.

بر اساس برخی برآوردها، مسکو از نظر تعداد محدودیت ها رکورددار جهانی شده است و حتی از تهران و پیونگ یانگ نیز پیشی گرفته است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، علاوه بر آنکه تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کرده‌اند، میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی نیز به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی